تازه ها

چهارشنبه 19 مهر 1396-11:49 کد خبر:28180

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

ایجاد میدان میوه و تره‌بار محصولات مازندران در تهران

 انعکاس شمال - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ایجاد میدان میوه و تره‌بار محصولات مازندران در تهران خبرداد.


به گزارش انعکاس شمال، دلاور حیدرپور در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در مازندران با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت وظیفه صادرات کالاهای ایرانی را دارد، اظهار کرد: اگر وظیفه صادرات مرکبات را به جهاد کشاورزی بدهند، این مسئولیت به خوبی صورت می‌گیرد اما جهاد کشاورزی متولی تولید و مسئول صادرات نیز مشخص است.

 

وی با بیان اینکه بازار خارج از کشور ضوابط خاص خود را دارد، تصریح کرد: بازار تعیین کننده ورود کالا است بنابراین دولت باید سیاست گذاری های اعمالی را در نظر بگیرد تا کیفیت مرکبات مازندران ارتقا یابد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نماینده شرق مازندران اعلام کرده که توانسته برای مرکبات استان مشوق صادراتی دریافت کند، اظهار کرد: دو روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی نیز تسهیلات محصولات کشاورزی را با نرخ سود 14.5 درصد ابلاغ کرده است.

 

حیدرپور این تسهیلات را تلفیقی از منابع صندوق توسعه ملی و بانکی دانست و اظهار کرد: 50 درصد از اعتبار در نظر گرفته شده از منابع بانکی است.

 

وی با بیان اینکه منابع بانکی سود 18 درصد و منابع مالی صندوق توسعه ملی سود 12 درصد دارند، اظهار کرد: تلفیق این دو موجب شد تا نرخ سود تسهیلات صادراتی 14.5 درصد باشد.

 

حیدر پور افزود: با درخواست از دولت مبنی بر اعمال تسهیلات صادراتی از محل صندوق توسعه ملی و کاهش سود این منابع به 8 درصد، می توان زمینه صادرات مرکبات استان را در قالب مشوق تسهیلات ایجاد کرد.

 

حیدرپور پیشنهاد این موضوع که صادرات مرکبات را به واردات برخی کالاها از کشورهای هدف گره زده شود، اظهار کرد: اگر مشوق پرداخت نمی شود می توان با اعطای امتیاز معافیت های وارداتی برای  کشورهای هدف صادرات مرکبات به آن ها صورت پذیرد.

 

وی در ادامه به پیگیری سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ایجاد میدان میوه و تره‌بار محصولات مازندران در تهران اشاره کرد و گفت: سازمان تعاون روستایی یک میدان در شرق تهران دارد که پیگیر هستیم تا بخشی از آن را به مرکبات و مرغ مازندران اختصاص یابد.ایسنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :