تازه ها

سه شنبه 21 شهريور 1396-12:13 کد خبر:28104

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

۵۵۰ میلیاردتومان اعتبار به کارگاههای غیر فعال مازندران تخصیص یافت

 انعکاس شمال -  معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از اختصاص ۵۵۰میلیارد تومان وام و تسهیلات به کارگاهها و واحدهای نیمه فعال استان مازندران در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد.


 

به گزارش انعکاس شمال، علیرضایونسی در همایش اقتدار و امید مازندران و تجلیل از زنان برتر مرکز و شرق استان به میزبانی شهرستان گلوگاه با اشاره به برابری حقوق زن و مرد در اسلام اظهار کرد: در اسلام حقوق برابر برای زن و نرد قرار داده شده است و برتری انسان به تقوا عنوان شده است و با توجه به اینکه زن و مرد برابر با هم خلق شده‌اند و شان و منزلت آنها هم باید حفظ شود.

 

وی افزود: امروز بانوان جامعه ما دوشادوش مردان در کنار وظایف خود به عنوان همسر در منزل و محیط خانواده، در عرصه های اجتماعی نهم به درستی وارد شده و جایگاه شایسته و مقام بالایی برخوردارند.

 

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه مهم‌ترین عامل توسعه کشورها، نیروی انسانی است؛ یادآور شد: این توسعه همه جانبه با همفکری مردان و زنان در کنار هم ایجاد می شود.

 

یونسی با اشاره به آماری در حوزه فعالیت های بانوان مازندران در چهار سال گذشته گفت: در ابن مدت از مجموع دانشجوها، ۴۸/۵ درصد پسران و ۵۱/۵ درصد دختران بوده‌اند اما در بخش اعضای هیئت علمی دانشگاهها ۷۴ درصد از آقایان و ۲۶ درصد از بانوان هستند.

 

وی همچنین درباره کارهای عمرانی و زیربنایی انجام شده در طی چهار سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت ۸ هزار پروژه با ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بهره برداری شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: در بخش اقتصاد مقاومتی و برای راه‌اندازی و توسعه کارگاههای و واحدهای نیمه فعال و راکد استان مازندران، ۵۵۰ میلیارد تومان وام به واحدهای نیمه فعال اختصاص یافت که با توجه به حجم مشکلات در این بخش باید تلاش های بیشتری انجام شود.

 

یونسی گفت: کاهش هزینه های غیر ضروری راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی است که امیدواریم در راستای تغییرات اقتصادی انجام شود و باید در این بخش فعال وارد شویم.

 

وی در پایان با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه های مختلف در استان مازندران در چهار سال گذشته افزود: خدمات زیادی در بخش های مختلف انجام شده است که آبگیری سد گلورد، گازریانی سمنان به مازندران با ۱۷۰۰کیلومتر لوله گذاری و حدود هزار میلیارد تومان اعتبار که تا دو سال آینده روستایی در مازندران بدون گاز نداریم.

 

یونسی گفت: مشکل کم‌آبی، صندوق بازنشستگی، زیست محیطی از مشکلاتی است که دامن گیر مازندران است و باید با برنامه ریزی مناسب برای رفع مشکلات اقدام شود.مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :