تازه ها

پنجشنبه 19 مرداد 1396-12:9 کد خبر:28059

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

لازمه تبدیل مشارکت توده ای به فعال تشکیل احزاب است

انعکاس شمال - معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: لازمه تبدیل مشارکت توده ای به فعال و سازمان یافته تاسیس احزاب است.


 

به گزارش انعکاس شمال، علیرضا یونسی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست احزاب و گروه های سیاسی مازندران با اشاره به برپایی دو انتخابات باشکوه، رعایت مولفه های قانونی و مشارکت حداکثری مردم افزود: شکوفایی احزاب را در کشور بعد از استقرار دولت تدبیر و امید شاهد بوده ایم.

 

وی به کارکردهای احزاب اشاره و اضافه کرد: گسترش مشارکت سیاسی، یکپارچگی ملی، جامع پذیری سیاسی از کارکردهای احزاب است که می توانند تاثیر بسزایی در زندگی شهروندان داشته باشند.

 

یونسی تصریح کرد: جامعه ایران در برهه خاصی از تاریخ واقع شده است و نیاز مبرمی به توسعه سیاسی و اقتصادی دارد و باید موانع سخت را از فراروی بردارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: برای دستیابی به توسعه سیاسی و اقتصادی، ایجاد احزاب قانونی و قدرتمند در جامعه لازم است و لازمه تبدیل مشارکت توده ای به فعال و سازمان یافته مستلزم تاسیس احزاب است.

 

یونسی تصریح کرد: مازندران از جمله استان های کم نظیر کشور است که مردم آن در تعیین حق سرنوشت خود مشارکت دارند و در انتخابات اخیر مردم با مشارکت ۹۱ درصدی بالاترین میزان مشارکت ملی را در کشور رقم زده اند.

 

وی افزود: ۹۹ درصد واجدان شرایط روستایی استان در انتخابات شرکت کردند و بی بدیل ترین حماسه سیاسی را رقم زدند.

 

یونسی یادآور شد: مازندران با دارا بودن ۴۰ دفتر قانونی احزاب از استان های فعال سیاسی در کشور به شمار می روند و تا قبل از دولت تدبیر و امید ۲۹ نمایندگی دفتر احزاب در استان فعال بود که ۱۱ دفتر در دولت یازدهم افزوده شده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران برگزاری بیش از ۱۰۰ نشست استانی، ۲۶۰ نشست و جلسه شهرستانی احزاب را از جمله فعالیت های احزاب برشمرد و گفت: بیش از ۵۰ تشکل دانشجویی فعال در مازندران فعالیت دارد.مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :