تازه ها

جمعه 30 تير 1396-12:22 کد خبر:28009

رئیس قوه قضائیه :

تعالیم ادیانی برای هدایت و راهنمایی جامعه یک ضرورت است

انعکاس شمال - رئیس قوه قضائیه گفت : در روزگار امروز تعالیم ادیانی برای هدایت و راهنمایی جامعه یک ضرورت است .


به گزارش انعکاس شمال، آیت الله صادق آملی لاریجانی در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی که در قائمشهر برگزار شد ، افزود : در روزگار امروز تعالیم ادیانی برای هدایت و راهنمایی جامعه یک ضرورت است . 
وی ادامه داد : جهان امروز که در احاطه کثرت تولیدات ، مصنوعات و دنیوی شدن قرار دارد نیازمند این نشانه ها است و بواسطه این کثرت ها نباید مردم از معارف عظیم دینی و ائمه اطهار غافل شوند .
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه در این دنیا ادعای علم زیاد است ، گفت : اما علم حقیقی در جای دیگری و در جان آدمی و قرآن قرار دارد . 
وی از ولایت به عنوان یک حقیقت عظیم الهی با ویژگی های بسیار ذکر کرد و افزود : امام خمینی به عنوان ولی فقیه با برخورداری از آگاهی که توانست تحولات همراه با عزت را برای مردم ایران رقم بزند . 
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه عده ای در دنیا با اتکا به کیمیا گری بدنبال تبدیل فلزی مثل مس به طلا هستند ، ادامه داد : اما غافل از اینکه کیمیای وجود انسانها همان دوست داشتن اهل بیت در وجودمان واقع است . 
وی افزود : در جهان امروز که کثرت تولیدات و مصنوعات همه انسانها را به تجمل‌گرایی، مصرف‌گرایی و غفلت سوق می‌دهند اما ائمه‌اطهار به عنوان مفسران قرآن، این کتاب حق را برای ما تفسیر می‌کنند که دنیای زنده، دنیای آخرت است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت : امامت در میان اهل حق تنها به عنوان جایگاه رهبری دنیایی نیست بلکه امامت پشتوانه ولایت و مرتبه عالی از کرامت است.
وی ادامه داد : امام در تصور مکتب حق منصبی است که بر اساس قرب الهی و ولایت الهی برای بشر می‌آید و پشتوانه عظیم معنوی و باطنی دارد.
وی امامت را پیوند به عالیترین مرتبه کرامت انسانی خواند و افزود: امامت مرتبه‌ای از تجلی اعظم حقیقت علمی الهی است.
رئیس قوه قضاییه، با اشاره به احیای امر ائمه اطهار، بیان کرد: احیای امر ائمه‌اطهار فقط یاد آوردن آنان نیست بلکه فراگرفتن تعالیم اهل بیت و مراجعه به روایات اهل‌بیت و نگاه به حقیقت انسانی و ملکوتی است
آملی لاریجانی گفت: در محضر ائمه اطهاری هستیم که عبودیت محض نسبت به حق تعالی دارند و کلامشان نور است که با توسل به این عزیزان از آنان می‌خواهیم که معرفت و محبتشان را در دلهایمان ایجاد کتندچراکه محبت اهل بیت ما را محبوب خداوند می‌کند.
آیت الله صالحی مازندرانی در سال 1312 هجری شمسی در یکی از روستاهای توابع قائمشهر دیده به جهان گشود. 
وی از سال 1339 هجری شمسی در شهر مقدس قم ساکن شد و از محضر درس حضرات آیات سیدحسین بروجردی ، سیدمحمد محقق داماد ، سیدمحمدرضا گلپایگانی ، میرزا هاشم آملی ، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) استفاده های شایانی کرد. 
این فقیه انقلابی همچنین در سال 1357 سخنرانی های متعدد در استان یزد و کرمان علیه رژیم طاغوت ایراد کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به نظام اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد و عهده دار دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان مازندران بود. 
از این عالم ربانی همچنین آثار ارزشمندی برجای مانده است که مفتاح البصیره در فقه در سه جلد ، استفتائات در دو جلد ، احکام جوانان و بانوان ، ولایت فقیه و دوره کامل اصول فقه از آن جمله هستند. 
این عالم فقید سرانجام در بامداد روز دهم شهریور 1380 برابر با 12 جمادی الثانی 1422 در زادگاهش بدرود حیات گفت و پس از تشییعی کم سابقه در ساری و سپس قم ، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :