تازه ها

يکشنبه 18 تير 1396-14:26 کد خبر:27974

فرصت 15روزه برای تغییر تابلو های فروشگاه ها با برندهای خارجی غیرمجاز درمازندران

انعکاس شمال - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از شناسایی53 فروشگاه بزرگ با16برند خارجی بدون داشتن مدارک و اسناد نمایندگی درشهرهای ساحلی استان خبرداد.


به گزارش  انعکاس شمال، محمد محمد پور عمران در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران افزود : از یکسال قبل در چندین نوبت اخطارهای لازم مبنی بر ارائه مستندات و مدارک نمایندگی مجاز برند شرکت های خارجی به این فروشگاه ها صادر شد .

وی ادامه داد: در این مدت به جزء 2 شرکت که هنوز مدارک آنان مورد تایید قرار نرفته است ، بقیه این فروشگاه ها باید تابلوهای برندهای خارجی خود را تغییر بدهند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در مرحله دوم پس از پایین کشیدن این تابلوها ، جمع آوری جنس های قاچاق موجود در این فروشگاه ها است، تصریح کرد: وجود اجناس خارجی ممنوع نیست اما مدارک لازم مبنی بر واردات اجناس خارجی از مبادی قانونی ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه گسترش فعالیت فروشگاه های ساحلی با برند شرکت های خارجی خطر جدی برای تولیدات و قاچاق کالا محسوب می شوند، تصریح کرد: با این وجود دولت برخورد چکشی را نسبت به این فروشگاه ها اعمال نکرده است.

**ساماندهی انبارهای واحد های اقتصادی مازندران

محمد پور در ادامه به شناسایی 45هزار واحد اقتصادی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: جابجایی کالا از مبداء و مقصد بین 2 انبار باید تحت کنترل و مراقبت دستگا های ناظر باشد.

وی با بیان اینکه به همین منظور تاکنون 32 هزار واحد از انبارهای واحد های اقتصادی مازندران در سامانه الکترونیکی ثبت شده است، اظهار داشت: به طور یقین با نظارت بر انبارها ،جابجایی کالاهای قاچاق به صورت محسوسی کاهش می یابد.

وی به وجود 55شرکت فاقد مجوز پخش در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این شرکت ها باید برای گرفتن مجوز پروانه فعالیت اقدام کنند.ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :