تازه ها

شنبه 27 خرداد 1396-21:37 کد خبر:27926

علی اصغرمیرزایی خبرداد

اعزام دوچرخه سوارمازندرانی به عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد به استان های کشور

انعکاس شمال - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، دوچرخه سوار مازندرانی به عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد به استانهای کشور اعزام میشود.


به گزارش انعکاس شمال، علی‌اصغر میرزایی در آستانه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است اظهار کرد: عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف می شود.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مصادف با 26 ژوئن برابر با 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است تصریح کرد: عزم جدی برای خروج از بزرگترین آسیب اجتماعی فعلی دنیا اعتیاد به مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اعتیاد به مواد مخدر را بلای خانمانسوز جوامع بشری دانست و افزود: اعتیاد جوامع بشری را در چنگال مرگ آور خود گرفتار کرده است.

میرزایی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر قدرت تفکر اندیشه را از انسان سلب می کند خاطر نشان کرد: مواد مخدر و مسکرات بنیان اجتماعی جامعه و خانواده را نابود می کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کمتر کشوری در جهان را می توان یافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد مهم ترین دغدغه و مشکلات اجتماعی اش نباشد تصریح کرد: هر ساله در جهان هزینه هنگفتی برای مبارزه با این گرفتاری در نظر گرفته می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، بابیان اینکه کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر در وین برای ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با اعتیاد تشکیل‌شده است، افزود: در این عزم همه تصمیم گرفتند با بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبارزه کنند و جمهوری اسلامی ایران هم در این برنامه جهانی شریک و سهیم است.

میرزایی به عملیات فرامنطقه ای ایران برای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: طی سنوات گذشته ایران به عنوان کشور پیشرو در مبارزه با این پدیده اجتماعی شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت های شغلی برای معتادان بهبود یافته دستاورد مهم دولت تدبیر و امید است خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد در دولت تدبیر و امید موردتوجه قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران به پاکسازی 33 منطقه آلوده در ابتدای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: طی چهار سال گذشته برخورد با عوامل قاچاق و دستگیری خرده فروشان در برنامه دولت بوده است.

میرزایی آموزش پیشگیری از مصرف سو مواد مخدر در محیط کارگری ویژه کارمندان و کارگران در سال 92 تا 95 را 150 هزار و 533 نفر ساعت برشمرد و افزود: در محیط دانشگاه و خوابگاه نیز 41 هزار و 995رنفر تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی به رشد 26 درصدی سازمان های مردم نهاد از سال 92 تا 95 اشاره کرد و افزود: تعداد سمن های فعال در مازندران از 114 به 143 افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، از راه اندازی مرکز جمعیت احیای انسانی کنگره 60 خبر داد و گفت: تا قبل از سال ۹۲ تنها ۷۷ مرکز ترک اعتیاد در مازندران دارای مجوز بودند که به‌منظور جلب مشارکت‌های اجتماعی این شمار با رشد ۸۰ درصدی به ۱۳۹ مرکز تخصصی در بحث اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی رسید.

میرزایی، افزود: از این میان ۶۶ مرکز اقامتی میان‌مدت است که با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت پرهیز مدار و دارویی، فعال هستند درعین‌حال

 مرکز کاهش آسیب( dic) که بیشتر در مناطق آسیب خیز مستقر است، درعین‌حال ۴۳۸ مرکز ام ام تی در استان فعال است.

وی، با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیصی به سازمان‌های مردم‌نهاد استان با روند روبه رشدی همراه بوده است گفت: در سال ۹۵ بیش از ۴۵۰ میلیون تومان وجه نقد و سبد کالا برای خانواده‌های بهبودیافتگان از اعتیاد در نظر گرفته شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران  اظهار کرد: معتادان در نقطه پیشانی آسیب های اجتماعی جامعه هستند.

وی گفت: بهره گیری از فرهنگ سازی مشارکت مردمی در ایران باید نهادینه شود که در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :