تازه ها

شنبه 27 خرداد 1396-15:0 کد خبر:27925

از خرداد ماه امسال صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 10 خانه کوچک معلولان ذهنی مرزی در مازندران

انعکاس شمال - مدیر کل بهزیستی مازندران از راه‌اندازی 10 خانه کوچک معلولان ذهنی مرزی در مازندران در خرداد ماه سال جاری در استان خبر داد.


 

 به گزارش انعکاس شمال سید سعید آرام درارتباط با ایجاد خانه کوچک ویژه معلولان ذهنی اظهار کرد: خانه کوچک معلولان ذهنی در واقع برای کسانی است که از لحاظ معلولان ذهنی در حد مرزی قرار دارند و فاقد سرپرست هستند.

 

وی هدف اصلی ایجاد این خانه‌ها را مهیا کردن ارتباط اجتماعی معلولان با جامعه عنوان کرد و افزود: در این مراکز که به صورت خانه‌های کوچک است تا سقف 10 نفر از معلولان ذهنی مرزی در کنار هم زندگی می‌کنند و با محیط بیرون در ارتباط هستند.

 

مدیرکل بهزیستی استان مازندران ادامه داد: معلولان در این مراکز کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند و البته مراقب هم برای نظارت در اختیار مراکز قرار می‌گیرد.

 

آرام این روش را از مترقی‌ترین روش‌های نگهداری معلولان در دنیا دانست و بیان کرد: تجربه‌ای که از مرکز نگهداری آلمان کسب کرده‌ایم را با برنامه‌ریزی در استان مازندران پیاده می‌کنیم.

 

وی یاد آور شد: تا پایان سال 96 حداقل 10 مرکز در نقاط مختلف استان راه‌اندازی می‌شود تا شرایط زندگی اجتماعی برای معلولین ذهنی در حد مرزی قرار دارند مهیا شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان مازندران به 18 مرکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست( شبه خانواده) اشاره کرد و گفت: الگوبرداری این خانه‌ها از همان مراکز و برای بچه‌هایی که حد معلولیت‌شان نیمه‌مستقل است، صورت گرفته است.

 

آرام با بیان اینکه همه معلولان ذهنی در مراکز شبانه‌روزی با هم نگهداری می‌شدند، افزود: این باعث می‌شد که به تدریج معلولان ذهنی مرزی دچار معلولیت اجتماعی شده و توانمندی‌های خود را از دست دهند.

 

وی اجرای این طرح را براینخستین‌بار در استان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: استان مازندران هم تا پایان خرداد ماه سال جاری استارت کار راه‌اندازی خانه‌های کوچک برای معلولان ذهنی مرزی را انجام می‌دهد.فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :