تازه ها

پنجشنبه 25 خرداد 1396-10:44 کد خبر:27916

استاندار مازندران:

محبت مردم به امام رضا(ع) سبب استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی می شود

 انعکاس شمال - استاندار مازندران طی یادداشتی در مورد جشنواره کتابخوانی رضوی، محبت مردم به امام رضا(ع) را سبب استقبال از این جشنواره دانست.


به گزارش  انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، متن یادداشت ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در مورد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علاقه و محبتی که از امام رضا(ع) در دل شیعیان از اوان کودکی وجود دارد نیاز به اثبات ندارد. محبتِ با معرفت است که منجر به زیارت و نجوا و دعا و البته استجابت می شود. خیل عظیم زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشان دهنده غلیان عواطف و احساسات و شور توأم با شعور ملتی است که قدر خاندان عصمت و طهارت را می داند و زیارت را تجدید بیعتی می داند با آنچه که مورد پسند و سفارش اهل بیت بوده است.

اما باید میزان معرفت نسبت به امام را افزایش دهیم چراکه هر چه از دریای بی کران معارف امام بدانیم به ژرفای آن نخواهیم رسید و فقط لذت بهره مندی از شناخت بیشتر را نصیب خود می نمائیم. مطالعه کتاب های ارزشمندی که پیرامون شخصیت عظیم و زندگی نامه سیاسی و عبادی و عرفانی هر یک از ائمه(ع) نوشته شده است، ما را در افزایش این شناخت بیشتر کمک می کند؛ زندگی درس آموز ائمه(ع) بدون شک بهترین الگو برای امروز ماست؛ بنابراین مطالعه کتاب هایی که ما را هر چه بیشتر و بهتر با ائمه(ع) آشنا کند در زمره مطالعه مفید محسوب شده و مورد سفارش موکد است.

جشنواره کتابخوانی رضوی که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور پیگیری و اجرا می شود از جمله برنامه های مهمی است که زمینه ساز مطالعه مفید در جامعه شده و در روزگاری که متاسفانه مهجوریت کتاب محسوس است، بارقه های امید را برای کتابخوانی مردم زنده می کند.

محبت مردم به امام رضا(ع) سبب استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد شد و کتاب هایی که برای رده های مختلف سنی در مورد امام رضا(ع) در نظر گرفته شده زمینه را برای فراگیر شدن استقبال مردمی فراهم می کند. امید آنکه در استان سرافراز مازندران نیز که از دیرباز مردمانش زبانزد عشق به امام رضا(ع) بوده اند شاهد استقبال خوبی از این جشنواره باشیم و در جمع های خانوادگی و در میان زن و مرد و پیر و جوان و کودک، نقل محافل، کتابخوانی بویژه مطالعه کتاب های این جشنواره باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :