تازه ها

دوشنبه 22 خرداد 1396-11:35 کد خبر:27907

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح دست‌های مهربانی به دستور مقام معظم رهبری در مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اجرای طرح دست‌های مهربانی و برنامه‌های اینچنینی که در راستای اجرای نیت واقف صورت می‌گیرد با دستور مقام معظم رهبری است و باید قدردان واقفان خیراندیش و رهبر معظم انقلاب باشیم.


 

به گزارش انعکاس شمال حجت‌الاسلام ستار علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره واقفان خیراندیش و شهدای حادثه تروریستی تهران، اظهار کرد: خدمت به موقوفات و اهل بیت توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و امیدواریم همه بتوانیم در این حوزه هرچه توان داریم فعالیت کنیم و قدم‌های مثبتی برداریم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح دست‌های مهربانی در مازندران اظهار کرد: روش جدید اجرای طرح دست‌های مهربانی برای نخستین‌بار در شهرستان بهشهر از محل اجرای نیت موقوفات مرتبط اجرا شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در این طرح 110 خانوار نیازمند بهشهری از عواید موقوفات این شهرستان بهره‌مند شدند، افزود: طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقف و در راستای کمک به نیازمندان و مستمندان در بهشهر اجرا شده است و در ماه‌های جاری نیز در تمامی شهرهای مازندران اجرا می‌شود.

 

علیزاده یکی از کارآمدترین نهادهای اسلامی را «وقف» دانست و تصریح کرد: وقف در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه کارکرد دارد و امیدواریم همه بتوانیم در حد توان در این مسیر قدم برداریم تا به جامعه بشری خدمت کرده باشیم.

 

وی با دعوت از همه علما، روحانیون، مردم، خیران و اصحاب رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه، گفت: اگر بتوانیم یک بسیج همگانی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و جا انداختن فرهنگ نورانی وقف در جامعه تلاش کنیم قطعاً همه بشریت از آثار و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: آن برنامه‌هایی که نظام اسلامی و دولت اسلامی در جامعه و سطح بین‌المللی دارد که آن‌هم ریشه کن کردن فقر است به وسیله فرهنگ نورانی «وقف» تحقق پیدا می‌کند.

 

علیزاده با بیان اینکه امیدواریم در سفره اهل بیت طعم اسلام و قرآن را با ریشه‌کن کردن فقر و مشکلات اجتماعی شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: اجرای طرح دست‌های مهربانی و برنامه‌های اینچنینی که در راستای اجرای نیت واقف صورت می‌گیرد با دستور مقام معظم رهبری است و باید قدردان واقفان خیراندیش و رهبر معظم انقلاب باشیم.

 

وی با گرامیداشت یاد واقفان خیراندیش که اموالی را برای کمک به نیازمندان و مستمندان از خود در دنیا به‌یادگار گذاشتند، افزود: متولی شرعی همه موقوفات مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف با دستور ایشان اقدام به اجرای نیت موقوفات در راستای نیت واقف می‌کند.فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :