تازه ها

يکشنبه 21 خرداد 1396-10:24 کد خبر:27897

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر خبر داد

پیش‌بینی مصرف 57 هزار مگاواتی برق با افزایش دما

انعکاس شمال -  مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: با افزایش دما پیش‌بینی مصرف به 57 هزار مگاوات نسبت به سال گذشته مواجه هستیم که این میزان سهمیه پیک تقسیم‌بندی می‌شود و بخشی از آن سهم توزیع برق مازندران می‌شود.


به گزارش انعکاس شمال علیرضا احمدی‌یزدی  در جمع خبرنگاران استان به بحث مدیریت مصرف پرداخت و اظهار کرد: 47 سال پیش در دنیا بحث مدیریت مصرف مطرح شد اما 1400 سال پیش در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مدیریت مصرف به صورت جامع در افق 1404 انجام شد، افزود: برای بخش‌های مختلف مصرف صنعتی، کشاورزی، عمومی، خانگی و تجاری مطالعات جامع دانشگاهی انجام که نتایج خوبی به همراه داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر افزایش دما در خرداد ماه امسال را نشان از گرمای هوا نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست و اضافه کرد: امروز به دلیل افزایش دما 3 هزار و 400 مگاوات مصرف مضاعف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

این مسؤول با بیان اینکه سال گذشته گرمای هوا با کمک مشترکان برق حدود 3 هزار مگاوات از نیاز سراسری شبکه‌های کشور مدیریت شد و کاهش نیاز مصرف اتفاق افتاد، گفت: با توجه به مدیریت مصرف در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی شاهد کاهش درصد خاموشی در کشور بودیم.

احمدی‌یزدی ادامه داد: راهکارهای فنی و فرهنگی وجود دارد که برای همکاری مشترکان با امضای وزیر نیرو بخشنامه‌های مختلفی صادر شد مشترکی که با کاهش مصرف مواجه باشد به تعداد روز همکاری مشوق‌ها و پاداش همکاری پرداخت می‌شود که تابستان سال گذشته 170 میلیون تومان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم مصرف برق در تابستان به سیستم سرمایشی اختصاص دارد، تصریح کرد: سال گذشته حداکثر نیاز شبکه سراسری 17 تا 18 هزار مگاوات سهم سیستم سرمایشی بود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر راهکارهای فنی و فرهنگی را در کاهش مصرف برق مؤثر دانست و افزود: سال گذشته 53 هزار مگاوات نیاز مصرف برق بود.

این مسؤول میزان رشد مصرف  و سرانجام برجام را که سبب راه‌اندازی صنایع تعطیل می‌شود را عاملی در افزایش انرژی دانست و خاطرنشان کرد: با افزایش دما پیش‌بینی مصرف به 57 هزار مگاوات نسبت به سال گذشته مواجه هستیم که این میزان سهمیه پیک تقسیم‌بندی می‌شود و بخشی از آن سهم توزیع برق مازندران می‌شود.

احمدی‌یزدی با اعلام اینکه با همکاری رسانه و مدیریت مصرف از سوی سایر مشترکان سبب می‌شود تا امسال خاموشی نداشته باشیم، گفت: با توجه به کمبود برق سال گذشته اما مدیریت مصرف سبب شد تا خاموشی نداشته باشیم. فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :