تازه ها

يکشنبه 7 خرداد 1396-15:16 کد خبر:27845

هشدار پلیس فتا مازندران در خصوص کلاهبرداری های جدید ایمیل های بانکی

انعکاس شمال - روزانه حجم زیادی از ایمیل های جعلی برای افراد ارسال می شود که در آن افراد را ملزم به تغییر اطلاعات مالی و بانکی خود می کنند و مدعی هستند که از سوی بانک برای صاحب حساب ارسال شده اند....


روزانه حجم زیادی از ایمیل های جعلی برای افراد ارسال می شود که در آن افراد را ملزم به تغییر اطلاعات مالی و بانکی خود می کنند و مدعی هستند که از سوی بانک برای صاحب حساب ارسال شده اند ،آدرس ایمیل دریافت کننده این پیام ها اغلب توسط بدافزارهایی که در نرم افزارهای دوست یابی و شبکه های اجتماعی قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد و این ایمیل های جعلی به شکلی طراحی شده اند که کلیه اطلاعات هویتی و مالی فرد را مورد سرقت قرار می دهند.

سرهنگ محمدنژاد رئیس  پلیس فتا مازندران در  گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  در تشریح این خبر گفت : بیشتر این ایمیل های جعلی، دریافت کنندگان را به بازدید از سایت های دوست یابی و یا دانلود برخی نرم افزارهای خاص دعوت می کنند.

وی افزود:در برخی موارد به آن ها گفته می شود"با ورود به این سایت و وارد کردن برخی اطلاعات، نرم افزار مقابله با کلاهبرداری های آنلاین بانکی را می توانید دانلود کنید"، در صورتی که کاربران با ورود به این سایت های غیرقانونی، با توجه به توصیه آن ها اطلاعات شخصی و محرمانه خود را وارد و در اختیار مجرمان می گذارند.

سرهنگ محمدنژاد با اشاره به راه کار اصلی مقابله با این نوع کلاهبرداری ها ،اظهار داشت: مثل همیشه از کلیک کردن بر روی لینک و یا فایل های پیوست در ایمیل های ناشناس، تبلیغاتی و ایمیل هایی که ناخواسته برایتان ارسال می شود خودداری کنید، هرچند در نگاه اول معتبر به نظر می رسند.

وی در ادامه افزود: آدرس ایمیل هایی که به صورت جعلی ساخته شده و ارسال می شوند بسیار شبیه به آدرس اصلی و صحیح ایمیل های بانک ها می باشند و از نام بانک در ایمیل های ارسالی استفاده شده تا بتوانند کاربران را سریعتر فریب دهند.

رئیس پلیس فتای مازندران به فایل پیوست ایمیل های دریافت شده از منابع ناشناس و غیرقابل اعتماد اشاره کرد و گفت: در ایمیل های ارسالی از سوی آن ها نیز تعدادی از علائم و ویژگی ها وجود دارد که نشان دهنده و بیان گر جعلی بودن ایمیل است و تشخیص آن با کمی دقت و تیز هوشی برای اغلب کاربران اینترنت امکان پذیر است.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه، گفت: علاوه براین شیوه های گفته شده، مجرمان سایبری با به کارگیری نرم افزارهای مخرب نفوذ به سیستم کاربران و در اختیارگرفتن سیستم عامل آن ها، اقدام به سرقت اطلاعات و انتقال وجه می کنند، از این رو نصب آنتی ویروس های قوی و بروز بر روی سیستم ها امری ضروری است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :