تازه ها

يکشنبه 7 خرداد 1396-15:6 کد خبر:27842

شورا بازی با کارت انتخابات!

انعکاس شمال - شائبه تخلف در انتخابات شورای شهر ساری هیات 11 نفره از بازرسین کشور رابه مازندران کشاند.


پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری در حالی با شرکت بیش از 140تن از داوطلبان برگزار شد که حال وهوای مرکز استان از یک سال قبل رنگ وبوی تبلیغاتی به خود گرفته بود .

برگزاری جلسات شبانه ورایزنی های سیاسی شرایط انتخابات را در این شهر به صورت نا عادلانه رقم زد به طوری که جیب پر پول تر وبهره مندی از مناسبات سیاسی ملاک ومعیار برتری داوطلبان نسبت به یکدیگر بود. آنچه در این فرآیند نادیده گرفته شده حتی از دید ومنطق شهروندان به دور بوده شایسته سالاری در انتخابات افراد اصلح بوده است .

به راستی که مردم ساری نمی دانند خروجی انتخابات بدون شناخت وتنها بر اساس احساسات وهیجانات ساختگی برخی از جریان های قدرت طلب چه پیامدهای زیان باری برای آنان و شهر ساری در پی خواهد داشت .

یادمان نمی رود که شهر ساری پیش تر قربانی چه بازی های سیاسی شده وامروز آنکه باید باشد ، نیست وجایشان غوغا سالارانی هستند که در واقع خدمات آنها توام با رویکرد مغلطه گری وهیاهوی هیچ است .

آیا حق مردم من که همواره یاور شهر در همه امور سازندگی بوده اند این است ؟ آیا می توانم ساری را لحظه ای با اصفهان ، شیراز ، تبریز وسایر مراکز استانها مقایسه کنم .

بیان این جملات تصدیقی بر این مدعاست که شهر من باید به دست اهلش بیفتد کسی که ظرفیت ساری وپتانسیل بالقوه آن را بشناسد وبه جای کیسه اندوزی ، هدف خدمت به تعالی مرکز مازندران را دنبال نماید .

این مهم محقق نمی شود مگر اینکه شهر من مدیرانی اصلح را به مسند کار ببیند واینجاست که وظیفه مردم حکم می کند رای خود را به دیناری ناچیز نفروشد .

نکته قابل تامل در انتخابات شورای شهر ساری را باید به تعداد کاندیداها نسبت داد حضور بیش از 140داوطلب برای رقابت در این عرصه این سوال را در ذهن متباتر می کند که در شورای شهر ساری چه خبر است که این همه خواهان دارد .

 

خیانت به آرای مردمی که با تمام توان پای صندوق ها آمدند تا افراد مورد اعتماد خود را به پارلمان شهری بفرستند بهایی گزاف برای آینده این مرز و بوم را در پی خواهد داشت.

مدعیان سازندگی و عملگرایی با آرای مرد م کاری کردند که شاید تا سالها روحیه اعتماد و اطمینان در بین مردم کمرنگ بشود.

از خیانتی که در این بین صورت گرفته بوی تعفن آن تا پایتخت هم رسیده است شاهد این مدعا

حضور هیأت عالی نظارت بر انتخابات کشور در فرمانداری ساری می باشد.

یک منبع آگاه از هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی ساری گفت: هیأت عالی نظارت بر انتخابات کشور برای بازرسی و بررسی تخلفات گسترده صورت گرفته در انتخابات ساری در دفتر هیأت نظارت و فرمانداری مرکز مازندران حضور یافتند.

این منبع آگاه اظهار کرد: با وجود مستندات موجود و حضور هیأت عالی نظارت کشور و محرز شدن تخلفات برای این مرجع قانونی، انتخابات شورای شهر ساری ابطال خواهد شد.

بر پایه این گزارش فرمانداری ساری به عنوان مجری برگزاری انتخابات در طول این روند با چالش بزرگی تحت عنوان تخلف (خریدو فروش ) توسط برخی از کاندیداها به اشکال مختلف روبرو بود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد

تاکید به فرماندار ساری برای اعلام نتایج انتخابات شورای شهر ساری

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در ساری درباره آخرین وضعیت نتایج انتخابات شورای شهر ساری و اینکه چرا بعد از دو روز نتایج هنوز اعلام نشده است، گفت: با توجه به اعلام نشدن نتایج انتخابات شورای شهر ساری بنده در این مسئله ورود پیدا کردم و از مسؤولان این حوزه انتخابیه درخواست کردم که به روند کار سرعت بدهند.

علیرضا یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره آخرین وضعیت نتایج انتخابات شورای شهر ساری و اینکه چرا بعد از دو روز نتایج هنوز اعلام نشده است، اظهار کرد: با توجه به اعلام نشدن نتایج انتخابات شورای شهر ساری بنده در این مسئله ورود پیدا کردم و از مسؤولان این حوزه انتخابیه درخواست کردم که به روند کار سرعت بدهند.

وی با بیان اینکه چون روال شمارش آرا دستی بود و عده‌ای نیز اعتراض داشتند، افزود: به نظرم باید نتایج اعلام شود و بعد از اعلام نتایج اگر شکایت و اشکالی در روند قانونی رای‌گیری وجود دارد از مجرای قانونی بررسی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران در پاسخ به سوالی درباره اینکه ظاهرا شب گذشته بسیاری از کاندیداها و نمایندگان آنها در فرمانداری ساری حاضر شدند و تا پاسی از شب پیگیر نتایج و اعتراضات خود بودند، تصریح کرد: اگر شکایت و تخلفی در این زمینه وجود دارد باید از طریق قانونی و رسیدگی به مراجع ذیصلاح روند کار رسیدگی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه به فرماندار ساری و اعضای ستاد انتخابات این حوزه انتخابیه تاکید شده است که به سرعت نتیجه را اعلام کنند، گفت: آرا امانت مردم است و نتیجه باید به اطلاع شهروندان برسد و در صورت وجود داشتن اشکال و ایراد باید شکایت از طریق مجرای قانونی اعلام و بررسی شود.

به طوری که با اعتراض  بیش از 90تن ازنامزدها وبسیاری مردم ونیروهای ارزشی ، خانواده های معظم شهدا ، اصل برگزاری این انتخابات زیر سوال رفت تا یکی از مهمترین رویداد های سیاسی این شهر بازیچه برخی از جریان های قدرت طلب قرار بگیرد .

شایان ذکر است حاشیه های به وجود آمده در نحوه تبلیغات ورای گیری روز انتخابات باعث گردید تا بسیاری از دواطلبان که سالم و به دور از هر گونه هیاهو وسیاه نمایی ویا تخریب سایرین تنها به دنبال تشریح برنامه های خود در انتخابات دوره پنجم شورای شهر بودند ، قربانی غوغا سالاری قرار بگیرند .

برای اثبات این موضوع به موضع گیری  برخی نامزدهای انتخابات اخیر در ساری و معترضان به نتیجه انتخابات اشاره می کنیم

عشوری: اگر گزارش تخلفات، واقعی است، برای حفظ حقوق مردم و نامزدهای انتخابات و جایگاه فرهنگی مرکز استان، انتخابات را ابطال کنید

 وهابی: قطعا در همه صندوق ها تخلف انجام شده است

 احمدی سقندیکلایی: بگذارید فرماندار کار خودش را بکند و آقای نماینده ساری و دیگران برای تایید نتیجه انتخابات، اعمال نفوذ نکنند و فشار نیاورند

 صالحی نیا: اگر قصد ندارند انتخابات ساری را ابطال کنند، حداقل صندوق ها را بازشماری کنند

بهاری: رفتن به شورا به قیمت تخلف، ارزش ندارد

نظری: این آرا مشروعیت ندارد و انتخابات ساری باید ابطال شود تا زر و زور و تزویر در انتخابات دخالت نداشته باشد

 ایران منش: جایش است این چالش در همین فرآیند حاضر ترمیم شود تا انتخابات معنای واقعی خود را داشته باشد.

در پایان انتظار مردم از برگزار کنندگان انتخابات این است که با متخلفین برخورد قاطعانه و بی مماشات داشته و بی اعتنا به سفارش هر آدم ذی نفوذی برای بازگرداندن اعتماد به مردم شهرساری باشند که شاید آب رفته را در ساری به جوی برگرداند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :