تازه ها

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-14:17 کد خبر:27839

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور :

نانوایی های مازندران وضعیت مناسبی ندارند

انعکاس شمال - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور خبر از درجه بندی خبازی های مازندران داد و گفت: نتایج حاصل از درجه بندی خبازی ها نشان می دهد متاسفانه تعداد زیادی از نانوایی های استان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی شرکت غله، سید محمد جعفری با اشاره به اینکه کاهش ضایعات و ارتقا کیفیت نان یکی از برنامه های اصلی و محوری فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران  است بیان کرد: شرکت غله، درجه بندی واحدهای خبازی، درجه بندی کارخانجات آرد سازی و آموزش خبازان را پیگیری و اجرایی کرد.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ اضافه کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در سالجاری بیش از ۲۸هزارتن گندم از مازندران به استانهای سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد از طریق حمل ریلی ارسال گردید.

 

سید محمد جعفری به فواید اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین تر جابجایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهمترین مزایا حمل و نقل ریلی است.

 

وی با بیان اینکه در حمل ریلی، گندم با بالاترین کیفیت و سلامت در سیلوها و انبارها تخلیه خواهد شد، گفت: در سالجاری حمل ریلی ۳۰۰ هزارتن گندم از طریق مازندران را هدف گذاری کرده ایم.

 

جعفری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد نانوایی ها در استان دو گانه سوز می باشند، اظهار امیدواری کرد: در سالجاری تمامی واحدهای خبازی استان دوگانه سوز می شوند.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ افزود: با توجه به اینکه آموزش یکی از مولفه های اصلی در ارتقا کیفیت نان می باشد، در سال گذشته ۷۵۰ نفر از شاغلین خبازی ها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را طی کردند.

 

جعفری میزان یارانه ای که برای نان در مازندرن داده می شود را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :