تازه ها

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-13:38 کد خبر:27838

معاون برنامه ریزی آب منطقه ای مازندران :

تاسیسات ذخیره آب استان کافی نیست

انعکاس شمال - معاون برنامه ریزی آب منطقه ای مازندران گفت: تاسیسات ذخیره آب استان را ناکافی است و در شرایط خشکسالی و کم آبی بسیار آسیب پذیر است.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از آب منطقه ای مازندران، قاسم اسلامی افزود: با احداث این سدها، امکان توسعه سطح زیر کشت و کشت مجدد تا میزان ۳۵۰ هزار هکتار در استان فراهم می شود.

 

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران در استان مصرف و مابقی یعنی ۶۸۰ هزارتن دیگر به سایر استانها صادر می شود،  یادآور شد: با احداث سدها این رقم به ۹۸۰ تن بدون احتساب نیاز داخلی استان خواهد رسید.

 

معاون برنامه ریزی آب منطقه ای مازندران، تاسیسات ذخیره آب استان را ناکافی خواند و گفت: مازندران در شرایط خشکسالی و کم آبی بسیار آسیب پذیر است چراکه سالانه از ۵ / ۳ میلیارد متر مکعب آب مصرفی استان حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آن از طریق سدها و آب بندانها  مدیریت می شود و ما بقی باید از طریق  آب زیر زمینی  و آب بهنگام رودخانه ها تأمین گردد .

 

اسلامی اضافه کرد: برای مهار آب های سطحی استان حدود ۱۳ سد در دست مطالعه و اجراست که با بهره برداری از آنها ۴۲ درصد از آبهای سطحی استان توسط این تاسیسات مدیریت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳ طرح مهم گلورد، هراز و چالوس با ظرفیت ۱۰۲۰ میلیون متر مکعب در دست اجرا هستند، یادآور شد:۱۰ سد با ظرفیت ۴۵۰ میلیون متر مکعب نیز در دست مطالعه می باشد.

 

معاون برنامه ریزی  شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به تهیه طرح جامع آب شرب  استان  در قالب  ۹ مجتمع بزرگ آبرسانی شهری و روستایی تصریح کرد: دومجتمع بزرگ آبرسانی ساری و شهرهای گروه الف با پیشرفت ۸۶ و ۵۰ درصد در دست اجراست.

 

اسلامی میزان سرمایه گذاری انجام شده بر روی طرحهای در دست اجرا را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: برای تکمیل این طرح ها در طی برنامه ششم ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :