تازه ها

جمعه 25 فروردين 1396-13:49 کد خبر:27773

واکنش اعضای شورای اسلامی شهر آمل در پی توهین به حضرت آیت ا… جوادی آملی

انعکاس شمال - اعضای شورای اسلامی شهر آمل در محکوم کردن اهانت و بی حرمتی آشکار  به مرجع عالیقدر حضرت آیت ا… جوادی آملی در برنامه زنده میزگرد تحلیل وضعیت اقتصادی کشور از شبکه اول سیما واکنش نشان دادند .


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر آمل، متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد :

مراجع و علمای تشیع در طول تاریخ برای حفظ حقایق مکتب اسلام از انحرافات و افکار کج اندیشان رنج های بسیاری دیده اند، حتی در این راه تا پای جان استقامت نموده اند و نگذاشتند افراد کج فهم با برداشت های سطحی و افکار التقاطی در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی چهره اسلام را مخدوش نمایند .

اخیرا در برنامه تلویزیونی پرمخاطب مناظره در مورد مسائل اقتصادی صحبت‌های به اصطلاح کارشناسانه شده و به مرجع عالیقدر حضرت آیت‌ا… جوادی آملی بی احترامی و توهین شده است، کسانی که با الفبای اقتصاد اسلامی و احکام آن آشنایی ندارند خود را اهل نظر در اقتصاد اسلامی پنداشته و با حریم شکنی به ساحت مرجعیت و فقاهت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سعی می کنند جلوی اندیشه و نظرات عالمانه فقها را بگیرند و افکار سکولاریستی برگرفته از فرهنگ شکست خورده غربی را در تمام عرصه ها در کشور نهادینه کنند .

آیت‌ا… جوادی آملی از سوی امام خمینی(ره) برای تدوین قانون اساسی منصوب شده بودند، اما اظهارات ایشان دخالت در مسائل اقتصادی کشور عنوان شده است . مگر ما در فقه مباحث اقتصادی نداریم؟ تنها کسی که در مورد سودهای نجومی و جریمه‌های ظالمانه برخی بانک‌ها سخن می‌گوید ایشان است و اگر هم موضوعی گفته برگرفته از احکام است .

اقتصاد اسلامی تنها یک جز از ارکان نظام اسلامی‌است که لازمه‌اش اسلامی شدن تمام اجزای یک جامعه برای تحقق این امر است .

فقه مترقی ما ناظر بر مسائل روز است، آن فردی که در تلویزیون به مرجع عالیقدر حضرت آیت ا… جوادی آملی توهین کرده و چنین حرف سخیفی را زده است؛ نه با فقه اسلامی آشنایی دارد و نا با اقتصاد .

آیت الله جوادی آملی ، این مفسر و فقیه گرانقدر نسبت به پدیده ای هشدار می دهند که مردم با پوست و گوشت خود درک می کنند .

آنان که سودای جدایی دین از سیاست و استقرار نظامی سکولار را در کشور دارند بدانند ملت ایران در طول تاریخ عبرت‌آمیز خویش نشان داده که در صیانت از ارزش‌های اسلام و قرآن از دادن هیچ هزینه و فداکاری دریغ نکرده و نمی‌کند .

اعضای شورای اسلامی شهر آمل ضمن محکوم نمودن چنین افکار غرب گرایانه، حمایت خود را از سخنان مرجع عالیقدر حضرت آیت ا… العظمی علامه جوادی آملی که هشدار قرآن و نبوی به دست اندرکاران نظام بانکی و اقتصادی کشور داده است، اعلام می داریم .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :