تازه ها

سه شنبه 15 فروردين 1396-13:26 کد خبر:27750

مشکل معیشت مردم معضل اساسی است

انعکاس شمال - فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: بیکاری قشر تحصیل کرده جامعه و مشکل معیشتی مردم 2 معضل اساسی در عرصه اقتصادی است.


به گزارش انعکاس شمال، سردار محمدحسین بابایی در جلسه بررسی پروژه‌های بخش یانسر در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی با حمایت و همراهی مردم به پیروزی منجر شد، اظهار کرد: برای آن که انقلاب به ثمر برسد و مقاوم بماند خون‌های بیشماری در راه خدا به زمین ریخته شد و سهم مردم مازندران در این مهم کم نبوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: نظام اسلامی با شکوفایی استعدادها، خارج شدن از آسیب‌های اجتماعی، عزت و اهمیت ملی به‌دنبال پیشرفت جهانی است.

این مسؤول تأکید کرد: کشور برای رسیدن به پیشرفت و توسعه نیازمند مدیرانی شجاع، فعال، پُر کار و انقلابی است و فعالیت مدیران توانمند در کنار اقتصاد کارآمد موجب خودکفایی کشور در تولیدات داخلی می‌شود.

بابایی، بیکاری قشر تحصیل کرده جامعه و مشکل معیشتی مردم را دو معضل اساسی در عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری درخصوص رفع محرومیت‌زدایی در کشور شناسایی مناطقی که ضریب محرومیت آنها بالای ۶ و 7 بود در دستور کار قرار گرفت و سهم مازندران در این طرح سه دهستان در شهرهای بهشهر، ساری و تنکابن است.

وی ادامه داد: فعالیت در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، سلامت، اشتغال و اقتصاد مقاومتی و همچنین حوزه‌های فرهنگی چهار محور اصلی فعالیت بسیج سازندگی در این طرح است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران بیان کرد: به‌کارگیری یک‌سری سیاست‌ها موجب شد تا روستاها از روند اصلی خود که تأمین‌کنندگان نیازهای فضای شهری بودند دور بماند و تلاش داریم با همراهی مردم و مسؤولان این روند را تغییر دهیم و روستاها همچنان سالیان گذشته نیازهای غذایی کشور را تأمین کنند.

بابایی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌ها در دهستان شهدای بهشهر اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: همراهی و درک بالای فرمانده سپاه ناحیه بهشهر منجر به این شد تا این دهستان به نسبت دو دهستان دیگر روند رو به رشد بیشتری را تجربه کند.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی لشکر اصلی ما محسوب می‌شوند، افزود: نخستین قدم در اجرای طرح محرومیت‌زدایی دستیابی به اطلاعات آمار انسانی و منابع است تا بتوانیم با آموزش نیروهای توانمند و دانش‌بنیان را تحویل جامعه دهیم.

بابایی تحویل ۱۴۰ خانه محروم در شرق مازندران را نشان از همت بلند و روحیه جهادی مردم این منطقه دانست و گفت: ساخت و تحویل ۱۴۰ واحد مسکونی به محرومان شرق استان را می‌توان یک اقدام بزرگ با روحیه جهادی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: در سال جدید بسیج کردن هزار گروه جهادی از پایگاه‌های مساجد و محلات، دانشجویان و دانش‌آموزان در سراسر استان در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در پایان گفت: رواج فرهنگ صنعتی شدن موجب بیکاری نیروی کار و دستگاه‌های جدید جایگزین نیروهای جوان شد و تلاش داریم تا با به‌کارگیری روش‌های دانش‌بنیان از نیروهای انسانی برای تولید محصولات داخلی استفاده کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :