تازه ها

شنبه 30 بهمن 1395-14:33 کد خبر:26678

سرپرست گروه موسیقی محلی تبری ؛

نوروز خوانی به شیوه ای متفاوت اجرا می شود

انعکاس شمال – گروه موسیقی تبری (برادران وخواهران محمدی) در ایام نوروز با اثر جدید نوروز خوانی که بسیار متفاوت تر از گذشته می باشد هدیه ای به مازندرانی ها خواهد داد .


به گزارش انعکاس شمال ، در حاشیه برگزاری نمایشگاه مطبوعات مازندران سرپرست گروه موسیقی محلی تبری (برادران وخواهران محمدی) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارما با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز گفت: آئین نوروز خوانی یکی از سنت های مرسوم شده در مازندران می باشد که از گذشته تا به امروز با سازهای مختلف نواخته شده است .

میرکا محمدی افزود:گروه موسیقی تبری (برادران وخواهران محمدی) در ایام نوروز با اثر جدید نوروز خوانی که بسیار متفاوت تر از گذشته می باشد هدیه ای به مازندرانی ها خواهد داد .

وی با اشاره به پکیج جدید موسیقی تبری که شامل (عاروس یار و نوروز خوانی) می باشد گفت:تنظیم این کار به عهده خودم بوده که به مدت 4ماه زمان برده است .

سرپرست موسیقی تبری مازندران در ادامه با اشاره به اینکه استاد محمدرضا اسحاقی مرجع خوانندگی در شرق استان است گفت :جا دارد از زحمات استاد اسحاقی که همیشه همراه ما بودند ودر جمع آوری این آهنگ به عنوان خواننده در کنار ما ایستادند صمیمانه قدردانی نماییم.

محمدی هدف از اجرای نوروز خوانی را جذب مخاطب جوان دانست واظهارداشت : با توجه به پتانسیلی که در مازندران در زمینیه موسیقی دارد باید برای جذب مخاطب جوان تمام تلاشمان بر این باشد تا در عرصه این هنر بالاترین جذب نیروی جوان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرند افزود:هزینه هر کار جدید بالغ بر 6میلیون تومان است که برای یک هنرمند موسیقی بسیار زیاد و مقدور به پرداخت آن نیست ونیاز به حمایت همه جانبه متولیان فرهنگ وهنر را داریم .

در ادامه امید یگانه که به عنوان صدابردار موسیقی تبری برادران محمدی فعالیت می کند گفت :این کار به صورت تیمی صورت گرفته است وانرژی زیادی صرف آن شده است .

وی افزود :در گذشته آئین نوروز خوانی اجرای زیادی داشته است اما گروه تبری با یک نگاه و ساز جدید در ایام نوروز به مازندرانی ها ارائه خواهد داد.

یگانه با اشاره به جذب مخاطب جوان به موسیقی سنتی گفت :امیدوارم با اجرای جدید نوروز خوانی بتوانیم بالاترین جذب نیرو های جوان را در این عرصه داشته باشیم .

در ادامه این گفتگو پوریا مرتضوی به عنوان تصویربردار این مجموعه گفت : هدف اصلی از ساخت این کلیپ نشان دادن سنت اصیل مازندران است .

وی با اشاره به اجرای جدید نوروز خوانی اظهار داشت : این موسیقی توسط آقای محمدی ارائه داده می شود که نسبت به گذشته بسیار متفاوت اجرا خواهد شد .

مرتضوی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که به آنها در این مسیر یاری رساندند گفت : از مسئولین انتظار داریم تا ما را مورد حمایت خود قرار دهند .

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :