تازه ها

جمعه 15 بهمن 1395-13:52 کد خبر:25644

آغاز اکران فیلم های فجر در ساری/ اظهارات رئیس سینمایی ارشاد مازندران

انعکاس شمال - با اکران دو فیلم ( یک کارگر ساده نیازمندیم)به کارگردانی منوچهر هادی و (سد معبر)به کارگردانی محسن قرایی در سه سانس عصر و شامگاهی ،اکران همزمان سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما سپهر ساری آغاز شد.


به گزارش انعکاس شمال ، هر چند به دلیل برودت ناگهانی هوا حضور تماشاگران در سانس های 17 و 19 چندان چشمگیر نبود اما به تدریج به تعداد تماشاگران افزوده شد و پیش بینی می شود اکران فیلم های روز دوم که مصادف با روز تعطیل است با استقبال بیشتر تماشاگران روبرو شود.

اکران ساعت 19 روز پنجشنبه به دلیل آنچه اختلال در سیستم اینترنت و مواردی دیگر اعلام شد با کمی تاخیر صورت گرفت که گروه اجرایی ضمن پوزش از مردم به دلیل تاخیر ناخواسته ابراز امیدواری کرد این گونه اشکالات غیرقابل پیش بینی دیگر صورت نگیرد و به همین دلیل گروه اجرایی اکران نوبت 21 را با کمترین فاصله آغاز کرد تا تاخیر ابتدایی جبران شود.

 

فیلم (یک کارگر ساده نیازمندیم) داستان جوانی به نام قدم است که دختر صاحب کار خود را دوست دارد اما اتفاقاتی که در ادامه می افتد از جمله اختلافاتی که بین صاحب کارش -رحمت- و یک نزولخوار بر سر فروش مغازه فلافل فروشی وجود دارد و نیز مرگ ناگهانی رحمت و تلاش -جهان- که مرد هوسرانی است ،برای ازدواج با دختر رحمت موجب کشمکش هایی از جنس تازه در فیلم می شود که این رسانه به دلیل اینکه فیلم ها هنوز به اکران عمومی در نیامده است و به دلیل پرهیز از افشا کردن سوژه از توضیحات اضافی خودداری می کند.

این فیلم نیز مانند بسیاری از فیلمهای سالیان اخیر با پایان باز مخاطب را رها می کند تا خودش هر نتیجه ای که دلش خواست از تماشای فیلم بگیرد.در هر صورت - کارگر ساده- در فیلمنامه درشت تر از ساختار فیلم به نظر می رسد هر چند فیلمنامه نیز چالش ها و نقاط ضعف خاص خودش را دارد.

(سد معبر ) اما از فیلمنامه  و بازی ها و نیز ساختاری بهتر برخوردار است و در این میان حامد بهداد و باران کوثری باز هم خوش درخشیدند.(سعید روستایی)نویسنده این فیلمنامه که با- ابد و یک روز- توانست اقبال عمومی را به خود جلب کند در سد معبر دست روی سوژه ای می گذارد که در سالیان اخیر به یکی از مهمترین چالش های اجتماعی شهرداری های سراسر کشور و عده ای دستفروش مبدل شده است.

جسارت فیلمنامه نویس در ورود به بحث رشوه گیری و رشوه خواری برخی عوامل سدمعبر و نیز نشان دادن اختلافات خانوادگی برای نحوه ی هزینه کرد درآمدها با چاشنی فرزندآوری زوج بهداد -کوثری و چالش هایی که آنان سپری می کنند وجه دوم این درام اجتماعی است که هر چند در چینش شخصیت ها به ابد و یک روز نمی رسد اما کیفیت ساختار به ویژه در سکانس های خانوادگی و نیز حضور بهداد در انبار ضایعات غیرقانونی و همچنین حضور ماموران سدمعبر در سطح شهر قابل کتمان نیست.

در روز دوم اکران به تاریخ جمعه 15 بهمن نیز شاهد اکران دو فیلم (رگ خواب)به کارگردانی حمیدنعمت اله که از فیلمسازان مطرح کشور است و (مادری) به کارگردانی رقیه تقوی که نام چندان شناخته شده ای در سینما نیست خواهیم بود.

محمدی رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه این جشنواره به خبرنگار انعکاس شمال گفت: تلاش مجموعه ی ما این است که به احترام مردم شریف مازندران امکانی فراهم کنیم تا علاقمندان و فیلمسازان و مردم عزیز استان همپای هموطنان ما در تهران شاهد اکران به روز و سریع فیلمهای فجر باشیم.

وی با اشاره به تنوع انتخاب آثار گفت:تلاش ما این بود که فیلم ها به گونه ای گزینش شود که هم فیلم اولی ها و هم صاحب نامان در لیست اکران ما فیلم داشته باشند هر چند تجربه سالیان اخیر اثبات کرده است گاهی فیلم اولی هایی اکران می شوند که مخاطب و منتقدان را به شدت شگفت زده می کنند.

محمدی با اشاره به نحوه ی چینش نوبت های اکران گفت: هدف ما این بود که با تکرار سئانس های دو فیلم در یک روز زمینه را برای برنامه ریزی بهتر علاقمندان فراهم کنیم تا بتوانند وقت مناسب خود را برای حضور در سینما تنظیم کنند.

وی با اشاره به اشکالاتی که ممکن است در حین اکران همزمان رخ دهد گفت : البته ممکن است اختلالاتی به وجود آید اما طور حتم این اشکالات از جانب مجموعه ما نیست و به ساختارهای نرم افزاری عمومی ارتباط دارد اگرنه مجموعه ی ما عمدتا از اهالی باسابقه و توانمند فیلمسازی و برنامه ریزی استان شکل گرفته و این عزیزان در برگزاری فستیوال فجر در سالیان اخیر تجربیات فراوانی کسب کرده اند.

گفتنی است اکران همزمان فیلمهای فجر از 14 لغایت 21 بهمن ماه با پخش 16 فیلم در سینما سپهر ساری انجام می گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :