تازه ها

دوشنبه 27 دی 1395-10:47 کد خبر:24607

بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران از تصفیه خانه فاضلاب ساری


دکتر نوربخش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران به همراه سعید قادری کارشناس گروه زیربنایی این سازمان ، مهندس ذاکری مدیرعامل و مهندس یزدان پناه معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران، از روند فعالیت مدول اول و مراحل ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری بازدید کرد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران در این بازدید، احداث طرحهای فاضلاب را یکی از مباحث مهم زیست محیطی در زمینه کاهش آلودگی آب وخاک دانست و گفت: شهروندان نیز باید با طرحهایی که در ارتباط با حفظ محیط زیست اجرا می شود، آشنا شوند.

دکتر نوربخش، ضمن اشاره بر لزوم ایجاد شبکه های فاضلاب در شهرها و روستاها، افزود: فرهنگ استفاده از پسماندهای ناشی از تصفیه فاضلاب باید رواج یابد.

وی، در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری گفت: جانمایی و فضا سازی این تصفیه خانه بسیار مناسب است و از نظر محیطی و آلودگی مشکلی در آن وجود ندارد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این بازدید، گفت: تصفیه خانه فاضلاب ساری به منظور حفظ محیط زیست و افزایش سطح بهداشت عمومی در 4 مدول و با تحت پوشش قرار دادن 420 هزار نفر طراحی شد.

مهندس ذاکری، ادامه داد: مدول اول این تصفیه خانه با تحت پوشش قرار دادن جمعیت 105 هزار نفر در سال 1391 به بهره برداری رسید.

وی، با بیان اینکه 310 کیلومتر شبکه و 10 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر ساری ایجاد شد، تصریح کرد:  تا کنون 16 هزار و 500 انشعاب فاضلاب نصب ، 13 هزار فقره انشعاب فاضلاب جاری و 26 هزار واحد تحت پوشش قرار گرفتند.

مهندس ذاکری،ادامه داد: درحال حاضر مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت 13هزار متر مکعب عملیات جمع آوری و تصفیه فاضلاب را انجام می دهد .

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: مدول دوم این تصفیه خانه با پوشش دادن 105 هزار نفر درحال احداث است .

مهندس ذاکری با بیان اینکه عملیات ساخت سازه های فیزیکی مدول دوم90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: این تصفیه خانه با فرایند لجن فعال با هوادهی عمقی و اختلاط کامل درحال ساخت می باشد

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :