تازه ها

يکشنبه 26 دی 1395-15:12 کد خبر:24602

از تب کنکور تا هزینه‌های میلیونی برای قبولی در این آزمون

انعکاس شمال - در میان برخی خانواده‌ها این موضوع تا حدی نهادینه شده که از دوره آموزش متوسطه برای قبولی فرزند خود طی یک برنامه‌ریزی تا 100 میلیون تومان نیز هزینه می‌کنند.


به گزارش انعکاس شمال ، برخی خانواده‌ها برای قبولی فرزند خود در کنکور حاضرند زیر بار هزینه‌های میلیونی کنکور بروند حتی با وجود اینکه فرزند آنان برای سال نخست در کنکور قبول نشده برای سال‌های بعد نیز این هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

در میان برخی خانواده‌ها این موضوع تا حدی نهادینه شده که از دوره آموزش متوسطه برای قبولی فرزند خود طی یک برنامه‌ریزی تا 100 میلیون تومان نیز هزینه می‌کنند.

جالب اینجاست که اگر در مدارس کلاس‌های کنکور برگزار می‌شود برخی خانواده‌ها حاضر هستند زیر بار هزینه‌های میلیونی آموزشگاه‌های خصوصی بروند ولی در این زمینه هزینه نکنند.

تب کنکور آن چنان در میان این خانواده‌ها رواج پیدا کرده است که از هیچ هزینه‌ای در این زمینه فروگذار نیستند.

* به‌دلیل تشکیل نشدن کلاس کنکور در مدرسه مجبور به پرداخت هزینه میلیونی شدم

مادر یکی از دانش‌آموزان در این‌باره به خبرنگار فارس، گفت: برای ثبت‌نام فرزندم در کلاس‌های کنکور به مدرسه مراجعه کردم ولی به‌دلیل تشکیل نشدن کلاس مجبور شدم با پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان فرزندم را در کلاس کنکور ثبت‌نام کنم.

ف ـ محمدی ادامه داد: اولویت من برای ثبت‌نام فرزندم در کلاس‌های کنکور مدرسه بود و مطمئناً اگر در مدرسه چنین کلاسی برگزار می‌شد نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کردم.

* پرداخت هزینه‌های میلیونی از ابتدای دوره متوسطه برای قبولی در کنکور

مادر دانش‌آموزی دیگر به خبرنگار فارس، گفت: از ابتدای دبیرستان با پرداخت مبالغ میلیونی فرزندم را در کلاس‌های کنکور ثبت‌نام کردم، با توجه به علاقه زیاد دخترم به قبولی در رشته پزشکی متأسفانه این موضوع محقق نشد.

م ـ ساداتی افزود: برای سال دوم نیز این هزینه‌ها را متقبل شدم و امیدوار هستم فرزندم با وجود این کلاس‌ها و هزینه‌ها در کنکور قبول شود.

* کیفیت‌بخشی کنکور از خود مدرسه و آموزشگاه‌های معتبر با نرخ مصوب باید باشد

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیشنهاد من به تمام خانواده‌ها این است به مدرسه اعتماد کرده و کلاس‌های فوق برنامه و کنکوری که در خود مدرسه تشکیل می‌شود با وجود دارا بودن بهترین معلم‌ها از دست ندهند.

اسفندیار نظری بیان کرد: هزینه‌های میلیونی کنکور بیشتر به آموزشگاه‌های غیرمعتبری که زیر نظر آموزش و پرورش کار نمی‌کنند برمی‌گردد که با تشکیل کلاس‌های خصوصی و دریافت مبالغ هنگفت از خانواده‌ مشکلات بسیاری را به وجود آورده‌اند و منکر این موضوع نیستیم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز می‌تواند موجب موفقیت دانش‌آموزان در کنکور شود بحث توجه به کتاب درسی است، اضافه کرد: کیفیت‌بخشی کنکور از خود مدرسه و آموزشگاه‌های معتبر با نرخ مصوب باید باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: خانواده‌ها در صورتی که مشاهده کردند خارج از نرخ مصوب و مبالغ غیرمتعارف دریافت می‌شود حتماً به واحد بازرسی اداره‌کل آموزش و پرورش اطلاع دهند که قطعاً با این موضوع برخورد می‌شود.

نظری یادآور شد: خانواده‌ها نیز به این مسأله پایان دهند و فکر نکنند که تنها راه نجات دانش‌آموزان در رفتن به کلاس کنکور برای موفقیت خواهد بود بلکه راه‌های دیگری وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید به توانایی دانش‌آموزان یقین پیدا کرده و براساس آن برای آن کلاس درنظر بگیرند، خاطرنشان کرد: به‌طور حتم مدارس و آموزشگاه‌های زیرنظر آموزش و پرورش این توانایی را دارند که در این بحث وارد شده و با دریافت هزینه‌های پایین نسبت به تشکیل کلاس اقدام کنند.

به گزارش فارس، جالب اینجاست بیشتر خانواده‌هایی که متحمل پرداخت هزینه‌های میلیونی برای کلاس‌های کنکور می‌شوند فرزندشان در رشته مورد علاقه خود قبول نشدند./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :