تازه ها

دوشنبه 13 دی 1395-11:31 کد خبر:24580

بهره مندی بیش از پنج هزار نفر از مددجویان مازندرانی از آموزش های فنی وحرفه ای


آموزش های فنی و حرفه ای در بخش های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی، معدنی و خدماتی به مددجویان ارائه شده است.

فراهم آوردن امکانات لازم به منظور خود اتکا کردن افراد و خانواده های تحت حمایت و سایر افراد نیازمند از طریق  اعطای وام اشتغال،آموزش های فنی و حرفه ای و کاریابی ازبرنامه های کمیته امداد است.

 به گزارش انعکاس شمال به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، رضانوروزی، مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این نهاد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است،گفت: تعهد این نهاد در سال جاری جهت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای ۱۰هزارو ۸۸۲ نفر از مددجویان و فرزندان آنان درحوزه های توسعه آموزش های مهارت آموزی ،کارآفرینی ،حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی و توسعه وپایدار سازی بوده است که تاکنون پنج هزار و ۱۲نفر از مددجویان از این آموزش ها بهره مند شده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه این نهاد به منظور ایجاد زمینه های اشتغال، حرفه آموزی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت به صورت گروهی نسبت به این آموزش ها اقدام می کند، گفت: گروه هدف این آموزش ها شامل مددجویان کمک معیشت بگیر ،فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی بوده است.

نوروزی با اشاره به اینکه تاکنون به پنج هزار و ۱۲نفر از مددجویان در مازندران آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است،تصریح کرد: این دوره ها شامل دوره های مهارت آموزی،پایدار سازی و توسعه کارآفرینی،دوره های آموزشی حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی بود که با اعتبار یک میلیارد و ۷۳۵میلیون ریال برگزار شده است.

وی از اهداف ارائه این آموزش ها به ارتقا آگاهی ها و دانش فنی و حرفه ای مددجویان،مهارت آموزی دانش آموزان دوره دبیرستان،مهارت آموزی فرزندان مددجو بازمانده از تحصیل ،آماده سازی نیروی کار ماهر برای واحدهای تولیدی و خدماتی و فراهم کردن بستر لازم برای ایجاد انگیزه در کار فرمایان و کار آفرینان برای به کار گیری مددجویان برشمرد.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه بیشتر افراد آموزش دیده را  زنان تحت حمایت در استان تشکیل می دهند،اظهارکرد:آموزش های فنی وحرفه ای در بخش های کشاورزی،دامپروری،شیلات،صنایع دستی،فعالیت های صنعتی،معدنی و خدماتی به مددجویان ارائه شده است.

وی با اشاره به انجام کاریابی باتوجه به نوع سطح، آن را شامل کاریابی بلند مدت، پایدار و فصلی عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون در سال جاری برای۱۴۳نفر از مدد جویان استان کاریابی صورت گرفته است.

نوروزی با اشاره به نقش مردم خیّر مازندران در خدمت رسانی به محرومان خاطر نشان کرد:با مشارکت نیکوکاران استان می توان جهت خودکفایی و ایجاد روحیه امید و خودباوری در مددجویان گام های موثری برداشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :