تازه ها

شنبه 4 دی 1395-15:55 کد خبر:23569

نقش مشاوره و راهنمايي در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي


سردارسيد محمود ميرفيضي در حاشيه بازديد از مركز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بر اهميت مشاوره و تاثير آن در پيشگيري اجتماعي از جرم تاكيد كرد.

وي سلامت رواني افراد را در گرو وجود سلامت اجتماعي دانست و اظهار داشت: سلامت جامعه نيز بر بهداشت روان و سلامت تك‌تك افراد كمك مي‌كند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينكه تجربه نشان داده كه الگوهاي رفتاري بزهكاران، نشانه اصلي مشكلات عاطفي است، افزود: خشونت، پرخاشگري و كمبود محبت در درون خانواده، موجب پيدايش اختلالات عاطفي و تحريك حس انتقام جويي و رفتارهاي ضد اجتماعي مي‌شود.

سردار ميرفيضي، توجه به مشاوره ، راهنمايي و نقش آن در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را بسيار مهم و تاثيرگذار دانست و گفت: امروزه مشاوره به عنوان مترادف رشد در جامعه تلقي شده و هرگونه اقدام در اين حيطه و گسترش آن به بهداشت روان، رشد و تندرستي و سلامت افراد جامعه كمك مي‌كند.

وي با اشاره به خدمات رايگان مراكز مشاوره پليس، گفت: اين خدمات در راستاي گسترش بهداشت روان در خانواده ها و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي مانند طلاق و آموزش انواع مهارت‌ هاي زندگي است. 

سردار ميرفيضي به مصالحه 72 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به دواير مشاوره و مددکاري کلانتري هاي استان در آذرماه سال جاري اشاره كرد و گفت : 69 درصد پرونده هاي ارجاعي به اين مراکز مربوط به اختلافات خانوادگي بوده است. 

فرمانده انتظامي مازندران،به مراجعه بيش از 500 شهروند براي دريافت خدمات مشاوره اي به مرکز مشاوره آرامش اين فرماندهي در ماه گذشته اشاره و تصريح کرد: مراكز مشاوره پليس علاوه بر خدمات روانشناختي و مشاوره‌اي در زمينه‌هاي حقوقي، انتظامي، وظيفه عمومي، پيشگيري از اعتياد و ارائه مشاوره قبل از ازدواج به زوجين فعاليت دارند.

سردار ميرفيضي به برگزاري 22 جلسه مشاروه فعال و ارائه آموزش مهارت هاي زندگي به بيش از يک هزار و 357 نفر از دانش آموزان و اولياء و مربيان در سطح استان طي ماه گذشته خبر داد و افزود: در همين ارتباط و در راستاي ارتقاء بهداشت روان در بين همکاران بيش از 19 جلسه برگزار شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :