تازه ها

چهارشنبه 1 دی 1395-11:19 کد خبر:23556

شهردار بابل:

به‌دلیل فعالیت شبانه‌روزی از سوی برخی اعضای شورای متهم شده‌ام

انعکاس شمال - حسین بیژنی برای پاسخگویی به سؤالات چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بابل در صحن علنی شورا حضور یافت و به سؤالات پاسخ داد.


به گزارش انعکاس شمال، حسین بیژنی  برای پاسخگویی به سؤالات چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بابل در صحن علنی شورا حضور یافت و به سؤالات پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال نخست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر وعده کاهش 70 درصدی ترافیک ظرف دو ماه با اعتبار 200 میلیون تومان اظهار کرد: همان‌گونه در جلسه رسمی، غیررسمی و حتی در شورای ترافیک که رئیس شورا هم حضور داشتند ایراداتی را نسبت به کار کارشناسی پل محمدحسن خان اعلام کردم، بدیهی است رفع این مشکل با همکاری اعضای شورای شهر، همراهی و همدلی مدیران، مسؤولان شهری و تلاش و همکاری شهرداری بابل محقق می‌شود.

شهردار بابل افزود: اگر به برنامه‌هایم در زمان کسب رأی اعتماد از اعضای شورای اسلامی شهر رجوع کنید، اعلام کرده بودم حدود 65 درصد ترافیک را با اصلاحات هندسی، هدایت مسیرها و جلوگیری از تخلفات با بار مالی 250 میلیون تومانی رفع می‌کنم.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری یک کارشناس ترافیکی هم نداشت در مواردی شاهد بودیم که برخی دستگاه‌ها علاوه بر اینکه با مبانی ترافیکی آشنایی نداشتند سنگ‌اندازی می‌کردند.

بیژنی ادامه داد: جای بسی تعجب است اندک معدودی از اعضای شورا تعدادی از شهروندان را که قرار است جلوی مغازه آنها پل عابر پیاده نصب و یا برای کاهش ترافیک، نیوجرسی گذاشته شود اغفال کرده و با چند امضای صوری جلوی کار شهرداری را گرفته تا شهرداری در زمینه کاهش ترافیک موفق نباشند و زمینه ملالت بنده و همکاران را فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته مطمئن باشید این موارد همانند سایر موارد جایگاه خود را پیدا می‌کند و با اعمال مدیریت یکپارچه با استفاده از نظر متخصصان، شهرداری توفیقات خوبی حاصل کند.

شهردار بابل با اعلام اینکه بعد از گذشت حدود یک‌سال با جلسات متعدد در سطح شهر توانستیم وظیفه شورای ترافیک را جا بیندازیم، گفت: شورای ترافیک تنها در چهار کلمه خلاصه می‌شود و بقیه وظیفه شهرداری است و نیاز نیست شهرداری برای نفس کشیدن موضوع ترافیکی از شورای ترافیک اجازه بگیرد و با ایجاد ساز و کارهای مناسب مسائل ترافیکی را به نتیجه برسانند.

این مسؤول در پاسخ به سؤال دوم اعضای شورای شهر بابل مبنی بر به‌کارگیری نیروهای رسمی، قراردادی، شرکتی و نیروهای مأمور به شهرداری بابل گفت: چندین مرتبه در جلسات رسمی و غیررسمی توضیحات لازم را ارائه دادم و حتی بسیاری از اعضای مخالف شورا در این اتاق اذعان داشتند لااقل برای نیروهای مأمور مجوز استانداری دریافت شود که در این رابطه از چند ماه قبل اقدام و برابر اعلام مدیر اداری کسب مجوزهای لازم آخرین مراحل سیر اداری را طی می‌کند.

بیژنی افزود: شهرداری براساس قانون نمی‌تواند نیروی رسمی و قراردادی را وارد شهرداری کند مگر با مجوز استانداری و نیروی حجمی شرکت‌ها که از گذشته اتفاق افتاده و خود جای سؤال دارد.

وی ادامه داد: با وجود تأکید مکرر در جلسات مختلف مشخص نیست چرا اعضای شورای شهر وقتی شهردار با صراحت اعلام می‌کند اینجانب نیروی شرکتی غیرمتخصص مستقر در ستاد به جزء در موارد تخصصی بعد از طی سیکل رسمی و قانون شرکتی ویژه در ستاد نیاز ندارم مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اصرار بر ادامه کار نیروهای شرکتی که باید در شرکت‌های خدماتی به مردم خدمت کنند داشته و برخلاف مسائل قانونی عمل می‌کنند.

شهردار بابل تصریح کرد: صراحتاً اعلام می‌کنم هر اتفاقی برای نیروی شرکتی به‌دلیل عدم حضور در جایگاه قانونی شرکت‌های خدماتی احداث شود مسؤول کسانی هستند که با برگشت نیروها در جایگاه قانونی مخالفت می‌کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: درباره نیروهای مأمور، مجوز لازم برای حضور نیروهای مأمور از سوی استانداری در حال انجام است و آخرین مراحل را طی می‌کند.

بیژنی در پاسخ به سؤال دیگر اعضای شورا درباره تکریم ارباب رجوع و عدم حضور شهردار در ساعت‌های اداری در شهرداری و گله شهروندان، اظهار کرد: در پاسخ به این سؤال همین بس که در تاریخ شهرداری، بنده تنها شهرداری هستم که در حدود 9 ماه به بیش از 3 هزار نفر پاسخگویی مستقیم در جلسات رسمی، مساجد، محلات و ملاقات عمومی شهرداری داشتم و معاونان و مدیران به مراتب پاسخگویی بیشتر از من داشتند.

وی از راه‌اندازی دفتر پاسخگویی و طرح تکریم ارباب رجوع با به‌کارگیری یکی از نیروهای متخصص و آشنا به مسائل مردمی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر تکریم ارباب رجوع به نحو مطلوب انجام شود.

شهردار بابل اظهار کرد: 95 درصد اوقات حتی تعطیلات رسمی که شاید هیچ مسؤول در شورای شهر و شهرداری نباشد به‌صورت شبانه‌روزی از ساعت 6 صبح تا 2 بامداد در محل خدمت هستم.

این مسؤول گفت: محل خدمت صرفاً اتاق شهردار در باغ ملی نیست بلکه شهردار باید در سطح شهر حضور داشته باشد و اتاق شهردار در دفتر سازمان‌ها، شهرداری مناطق، خیابان‌ها و پارک‌ها است، گویا اعضای شورا فراموش کردند به‌دلیل فعالیت شبانه‌روزی و حضور در خیابان‌ها توسط برخی از همین اعضای شورای شهر متهم شده‌ام در ثانی شخص شهردار نباید به‌صورت مستقیم پاسخگوی ارباب رجوع باشد هرچند پاسخگو هستم.

بیژنی افزود: ضمناً یک مدیر باید وجود داشته باشد یعنی در بود و نبودش کار مراجعه‌کنندگان انجام شود نه اینکه در دفترش در ساعت اداری بنشیند و استراحت کند و از آن طرف شهر دچار بحران در حوزه عمرانی شود.

وی بیان کرد: تقاضا دادم در قضاوت‌ها، گذشته، حال و آینده را مدنظر داشته باشید تا مردم قضاوتی صادقانه و عادلانه داشته باشند.

شهردار بابل در پاسخ به سؤال چهارم شورا مبنی بر ارسال مصوبات متعدد شورا اقدامی از سوی شهرداری درباره مصوبات انجام نمی‌شود، گفت: اگر مجموعه مصوبات قانونی شورا که براساس رعایت اصول مدیریت نشأت گرفته از قانون و تأییدشده از کمیته انطباق باشد اجرا نشده، کتباً اعلام کنید تا کتباً چگونگی اقدام، دلایل عدم اقدام و دیر اقدام شدن را اعلام کنم.

این مسؤول در پاسخ به سؤال آخر شورا مبنی بر عدم تحقق درآمد پایدار، بودجه سالانه، عدم استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری، گفت: چرا چند سالی که برخی مدیران مدعی شورای شهر در این زمینه مسؤولیت داشتند نتوانستند عملکرد شفاف در زمینه جذب سرمایه‌گذار ارائه دهند و آن مقداری هم که انجام دادند در پروژه‌های مطروحه که امروزه عقیم مانده و توان زیادی از شهرداری و شورای شهر و کمیسیون ماده پنج استانداری گرفته است و گره‌ها باز نمی‌شود.

بیژنی تصریح کرد: پروژه‌های آماکا، کاسپین، سینما انقلاب، عطر زیستان، کوروش، یاقمیلی که تاکنون چهار چک بانکی آن برگشت خورد و به زور تنها دو چک وصول شد که این موضوع نشان‌دهنده اقدام عجولانه، غیرتخصصی و دارای ابهام است که ردپای برخی از اعضای شورای شهر در این پروژه‌ها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد با فشار نفرات این روند ادامه یابد بنده نخواهم پذیرفت چون به مردم خیانت نمی‌کنم و بر این اساس نمی‎توان با وجود این دیدگاه‌ها و روندها اقدامی در خور توجه برای جلب و جذب سرمایه‌گذار بدون حاشیه برای شهر بابل انجام داد.

شهردار بابل اظهار کرد: تاکنون مقدماتی انجام شد اما به‌دلیل مشکلات و رکود اقتصادی در کشور و عدم امکان بسته سرمایه‌گذاری تهیه این بسته‌ها ماه‌ها طول می‌کشد اما در حال انجام است.

این مسؤول خطاب به رئیس  شورا، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مورد اعتماد شما شرکت متروپل و شرکتی که برای سرمایه‌گذاری پل عابر پیاده مراجعه و در شورای شهر به نتیجه نرسیده بود را به شهرداری معرفی کنید تا درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.

بیژنی بیان کرد: در مورد درآمد پایدار با توجه به رکود اقتصادی برخی اعضای شورای شهر نه تنها حامی کسب درآمد نبوده بلکه برای دریافت باقیمانده سنوات گذشته به‌ویژه افراد صاحب‌نفود کشور که با تعرض به حقوق مردم دِین میلیاردی خود را به شهرداری نپرداختند قدمی برنداشته و در برخی موارد حامی چپاولگران هستند، حال با این وجود چگونه دریافت 50 میلیارد تومان مطالبات مردمی از دانه‌درشت‌ها محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: از اعضای شورای شهر انتظار دارم براساس مقررات در احقاق حقوق مردم نه خوشایند تعدادی از مسؤولان که منافع خود و تعداد قلیلی از دوستان خود را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند، اقدام کنید.

شهردار بابل در پایان با تقدیر از اعضای شورای از آنها خواست در صورت داشتن سؤال برای رفع ابهامات موجود هرگونه سؤالی که در ذهن آنهاست بپرسند تا در جلسه علنی پاسخگو باشد اما اگر بعد از این جلسه سؤال یا ابهاماتی مطرح شود مجبور هستم موارد را برای قضاوت در اختیار شهروندان قرار دهم./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :