تازه ها

پنجشنبه 25 آذر 1395-12:12 کد خبر:22553

مشکل کارخانه نساجی در 3 دولت حل نشد

انعکاس شمال - فرماندار قائم‌شهر گفت: در سه دولت مشکل کارخانه نساجی حل نشد و وقتی محل سابق این کارخانه را می‌بینم احساس شرم می‌کنم.


به گزارش انعکاس شمال، مهدی محمدی در همایش فصلی خبرنگاران واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مازندران که در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ارزیابی عملکرد اهالی رسانه در شهرستان قابل دفاع است، اظهار کرد: مجموعه کسانی که در رسانه ملی در حال فعالیت هستند می‌توانند کمک حال دستگاه‌های اجرایی باشند.

وی افزود: شهرستان قائم‌شهر با حدود 330 هزار نفر جمعیت بعد از تهران متراکم‌ترین شهر از لحاظ جمعیتی به‌شمار می‌رود و این در حالی  است که وسعت آن بسیار کم است.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: در این شهرستان اقوام مختلف مانند لر، بلوچ، آذری، کرد و خراسان شمالی با آداب و سنن مختلف با یکدیگر بدون هیچ اختلافی در حال زندگی هستند و این به‌خاطر وجود مردم فهیم است.

این مسؤول بزرگ‌ترین چالش در قائم‌شهر را اشتغال دانست و گفت: امیدواریم این موضوع در فضایی مناسب حل شود و تنها چیزی که  ‌می‌توان به پیشبرد اهداف در این زمینه کمک کند، همدلی و هم‌سویی است و باید پنجه در پنجه هم برای توسعه شهرستان تلاش کنیم.

محمدی با بیان اینکه اعتقادی ندارم که به مردم آمار غلط یا دروغ  تحویل و شهر را مدینه فاضله جلوه دهیم، اظهار کرد: نباید یأس و ناامیدی را رواج دهیم.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی در سال‌جاری در این شهرستان 39 میلیارد تومان است و بین دستگاه‌های مختلف توزیع می‌شود که امیدواریم دولت هرچه زودتر این اعتبارات را تخصیص دهد.

فرماندار قائم‌شهر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان را قابل قبول برشمرد و گفت: سعی کردیم هر هفته در دو مسجد حضور پیدا کنیم و حسن انجام این کار این است که مدیران دستگاه‌ها بر مبنای توانمندی خود به مردم وعده می‌دهند و سه ماه بعد دوباره جلسه‌ای برگزار می‌شود تا مدیر در مقابل عملی‌شدن یا نشدن وعده‌هایش پاسخ‌گو باشد و از نظر مردم این کار بازده خوبی داشته است.

این مسؤول به امنیت موجود در کشور اشاره و اظهار کرد: خارج از مرز ایران، هر روز جنگ و خون‌ریزی است ولی کشور ما به دلیل داشتن رهبری واحد، جزیره امنی شده است.

محمدی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم مهم است و دولت با وجود همه کمبودهای مالی تلاش دارد تا مشکلات مردم را حل کند، افزود: منابع درآمدی در سال 94 بسیار کم بود و به دلیل داشتن سال مالی بدی که داشتیم، بخشی از درآمد در تخصیص محقق نشد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با افزایش روزانه تولید نفت و افزایش قیمت نفت به جمع‌بندی خوبی برسیم و بخشی از اعتبارات محقق شود.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه اصل برجام خوب بود ولی سیاست‌های خصمانه آمریکا از بدو انقلاب تاکنون بر علیه مردم ایران همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در هر حال باید دور حلقه‌ای به نام رهبری حرکت کنیم و دولت هم خود را مکلف می‌داند همه امورات را براساس منویات رهبری پیش ببرد.

این مسؤول به وضعیت مرکبات در شهرستان اشاره کرد و گفت: با شرکت تعاونی باغداران و شرکت تعاونی روستایی هماهنگ کردیم تا در بحث خرید پرتقال‌های صدمه دیده تلاش کنند.

محمدی افزود: سال گذشته 14 واحد سورتینگ متخلف پلمب شد و دلیل آن این است که این واحدها مرکبات نارس و سبز را رنگ‌افزایی  می‌کردند و چون میوه هنوز به درجه کامل قند و اسید خود نرسیده است، ترش مزه خواهد بود و کیفیت خوبی ندارد و می‌تواند به صادرات ضربه بزند.

وی افزود: توقع ما این است سورتینگ‌داران سروسامان پیدا کنند و در سراسر استان همانند این شهرستان با متخلفان برخورد شود.

فرماندار قائم‌شهر به آخرین وضعیت کارخانه نساجی مازندران اشاره و تصریح کرد: در سه دولت مشکل کارخانه نساجی حل نشد و وقتی محل سابق این کارخانه را می‌بینم احساس شرم می‌کنم چراکه این واحد تولیدی روزگاری 6 هزار کارگر داشت ولی امروز آثاری از آن کارخانه نیست.

محمدی با بیان اینکه حدود 17 میلیارد تومان بدهی کارگران در سال گذشته پیگیری و پرداخت شد، گفت: همه دستگاه‌ها که نزدیک به 9 سالپلمب شده بود از گمرک آزاد شد و یکی یکی در مدار تولید قرار می‌گیرد و کارخانه‌ای که قرار بود شب عید تعطیل شود الان به سود خالص ماهیانه حدود 250 میلیون تومان رسیده است و حقوق کارگران و هزینه‌های جاری خود را می‌پردازد./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :