تازه ها

سه شنبه 23 آذر 1395-15:27 کد خبر:21545

کلاهبرداري از طريق درج آگهي در سايت ها

انعکاس شمال - فرد کلاهبرداري که با درج آگهي فروش گوشي تلفن همراه به قيمت پايين در فضاي مجازي، اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کرددستگیرشد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن محمدنژاد در تشريح اين خبر، گفت: در پي مراجعه و شکايت يکي از شهروندان به اين پليس مبني بر کلاهبرداري اينترنتي از وي از سوي فردي ناشناس در قبال فروش کالا، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وي تصريح کرد: کارآگاهان پليس با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، اين فرد با مراجعه به اينترنت در يکي از سايت هاي تبليغاتي فروش گوشي تلفن همراه يک دستگاه گوشي به مبلغ 30 ميليون ريال به صورت اينترنتي خريداري کرده و تاکنون کالا را دريافت نکرده است و فروشنده اينترنتي کالا نيز به تماس هاي تلفني پاسخگو نيست. 

سرهنگ محمدنژاد، گفت: ماموران با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي دريافتند، مجرمان با استفاده از خطوط مختلف تلفن همراه و شماره هاي متفاوت، اقدام به درج آگهي در سايت هاي تبليغاتي به منظور فروش گوشي هاي تلفن همراه مي کنند.

وي افزود: با دريافت اين اطلاعات و انجام تحقيقات پليسي متهم به کلاهبرداري اينترنتي شناسايي و دستگير شد .

رئيس پليس فتاي مازندران عنوان داشت: کاراگاهان پليس فتا با هماهنگي قضائي متهم را دستگير کردند و در بازرسي از منزل وي چهار دستگاه گوشي تلفن همراه به همراه هفت سيمکارت را کشف کردند که متهم ضمن اقرار به بزه انتسابي به چندين فقره کلاهبرداري از اين طريق اقرار کرد.

وي گفت: با تکميل تحقيقات، متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

رئيس پليس فتاي مازندران در پايان به شهروندان هشدار داد: در صورتي که کالايي با قيمتي غير قابل باور ارزان تر از قيمت اصلي به فروش مي رسد به آن شک کنيد و حتي الامکان از فروشگاه هايي خريد کنيد که معتبر هستند و يا اينکه امکان پرداخت وجه را در هنگام تحويل محصول، ارائه مي دهند.

وي افزود: اگر چه ثبت قانوني شدن دليل بر قانوني عمل کردن نيست، سعي کنيد از فروشگاه هايي که آدرس و تلفن خود و همچنين شماره ثبت خود را روي سايت قرار مي دهند، استفاده کنيد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :