تازه ها

دوشنبه 10 آبان 1395-21:29 کد خبر:20478

اجرای مانور رفع خرابی خطوط لوله آب در روستای تنبلا سیمرغ

در هفته پدافند غیرعامل مانور رفع خرابی خطوط لوله آب و مقابله با آلودگی‌های آبی در روستای تنبلا بخش مرکزی شهرستان سیمرغ برگزار شد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازاداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ مانور رفع خرابی خطوط لوله آب و مقابله با آلودگی‌های آبی توسط اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قائمشهر و سیمرغ در روستای تنبلا بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان قائم‌شهر و سیمرغ ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل این مانور را در راستای بررسی مجموعه آب و فاضلاب روستایی و میزان آمادگی در مقابل خرابکاری‌ها، اقدامات خرابکارانه و نظامی دشمن بیان کرد و گفت: سناریو مانور براساس تخریب در ایستگاه آب‌رسانی و خطوط انتقال آب اصلی چینش شده بود که از محتمل‌ترین و پرآسیب‌ترین تخریب‌هایی است که صورت می‌گیرد.
مهندس مصطفی زمانی افزود: مانور در سه مرحله اجرا شد و مرحله نخست آن مربوط به تخریب ایستگاه آب‌رسانی این مسیر می‌شد که نیروهای اداره آب و فاضلاب روستایی در کنار عوامل انتظامی و امدادی خود را به محل حادثه رسانده و مشغول انجام فعالیت‌های تعمیری و امدادی شدند و مرحله دوم به تعمیر خطوط انتقال آب اصلی اختصاص داشت و مرحله سوم هم توزیع آب شرب توسط تانکر در روستا بوده است همچنین اکیپ آزمایشگاه سیار آب و فاضلاب روستایی استان مازندران با حضور در منطقه مانور اقدام به تست آب شرب منازل کرد تا میزان کیفیت و کلر آب شرب را مورد سنجش قرار دهد و از سلامت آن‌ها مطمئن شود.
وی با اشاره به اینکه در این مانور آب شرب حدود 20 هزار نفر که از این خط انتقالی بهره‌مند می‌شوند قطع شد، تصریح کرد: آب چند روستای شهرستان هم که از ایستگاه آب‌رسانی استفاده می‌کنند قطع و دو تن از همکاران در این مانور دچار جراحت شدند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قائمشهر و سیمرغ ادامه داد: بعد از اعلام تخریب توسط فرماندار شهرستان همکاران ما در دو اکیپ برای رفع مشکل مخزن و رفع خط انتقال وارد عمل شدند و اکیپ سوم هم با توجه عملیات آبرسانی را توسط تانکر سیار به روستا انجام دادند همچنین اکیپ آزمایشگاه هم در منطقه مستقرشده و به ‌صورت لحظه‌ای مشغول اندازه‌گیری کیفیت آب شرب بودند تا برطرف شدن مشکل را به ما اعلام کنند.
مهندس زمانی ضمن ابراز خرسندی از آمادگی نیروهادر اجرای مانور پدافند غیر عامل از مجموعه فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت، اورژانس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرستان که همکاری خوبی در اجرای موفق این مانور داشتند، قدردرانی کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :