تازه ها

پنجشنبه 29 مهر 1395-19:9 کد خبر:20455

درجازدن کشتی در میاندورود با روسایی که ریسک‌پذیر نیستند

انعکاس شمال - جوان‌گرایی در بین مربیان و حمایت بیشتر از کشتی‌گیران و فراهم ساختن امکانات سخت افزاری، فرستادن کشتی‌گیران به مسابقات مختلف در...


به گزارش انعکاس شمال،ورزش کشتی به‌عنوان ورزش اول ایران و ورزش سنتی کشور ما است که علاقه‌مندان زیادی در مازندران دارد و کسب عناوین مختلف در مسابقات جهانی و المپیک توسط کشتی گیران استان نشان از این علاقه‌مندی و استعداد دارد.

شهرستان میاندورود در طول سال‌های گذشته شاهد افزایش علاقه‌مندان به این ورزش بوده است و نمونه آن امیر پرسته کشتی‌گیر نوجوان اهل روستای لالیم است که در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی توانسته عنوان قهرمانی را کسب کند.

اما در کنار نام این ورزشکار با اخلاق و آینده‌دار نمی‌توان کشتی‌گیر مطرح دیگری از میاندورود که توانسته باشد برای این شهرستان کسب افتخار کند نام برد، شاید کسانی بخواهند نام  عباس دباغی را ببرند اما این کشتی‌گیر در ساری کار خود را شروع و در آنجا نیز ادامه داد و با داشتن اصالتی سورکی نمی‌توان دست پرورده میاندورود دانست.

برای تایید عملکرد هیات کشتی در یک شهرستان باید آیتم‌های مختلف را بررسی کرد از جمله آن می‌توان به گسترش سالن‌های تمرین کشتی در سطح شهرستان، پرورش ورزشکاران و کسب عناوین برتر در سطح استان و کشور، آموزش و پرورش مربیان جوان، افزایش تعداد داوران و افزایش امکانات سخت افزاری برای کشتی‌گیران بیان کرد که متاسفانه میاندورود در هیچ یک از آنها توفیق چندانی نداشته است.

در این چند سالی که شهرستان میاندورود تاسیس شد کمتر از انگشتان یک دست رئیس هیات در شهرستان کار کردند که ارتباط کمی با کشتی داشته و بیشتر به این دلیل که توانایی تزریق پول به این هیات را داشتند وارد این ورزش شدند.

امروز نیز عبدی رئیس هیات کشتی فعلی میاندورود که از وی به‌عنوان فردی نام برده می‌شود که به‌دلیل توانایی حمایت مالی از کشتی، این مسئولیت را پذیرفته است.

اما این روزها حرف‌های خوبی از هیات کشتی میاندورود بیرون نمی‌آید و از سوی اهالی کشتی برعملکرد رئیس هیات انتقادات زیادی وارد شده است.

مهمترین ایراداتی که اهالی کشتی از عملکرد رئیس هیات داشتند بها ندادن به مربیان جوان، حمایت مالی نکردن از کشتی‌گیران برای اعزام به مسابقات مختلف و خروجی نداشتن کشتی در میاندورود بوده است و در کنار این موضوعات رئیس هیات در چندین نوبت که امیر پرسته موفق به کسب عناوین مختلف در سطح آسیا و جهان شد در مراسم استقبال شرکت نکرده است.

جوان‌گرایی در بین مربیان و حمایت بیشتر از کشتی‌گیران و فراهم ساختن امکانات سخت افزاری، فرستادن کشتی‌گیران به مسابقات مختلف در سطح استان و کشور، برگزاری مسابقات بیشتر در شهرستان می‌تواند باعث پیشرفت ورزش اول کشور در میاندورود شود.

با آغاز هفته تربیت بدنی از رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود که خود از ورزشکاران سال‌های نه چندان دور این شهرستان و داور لیگ برتر فوتبال کشور بوده است و دغدغه زیادی برای ورزش شهرستان دارد انتظار می‌رود برای پیشرفت و ارتقا سطح کمی و کیفی این ورزش تصمیم مناسب اتخاذ کند.

قطعا فردی برای این سمت مناسب است که ابتدا برای پیشرفت این ورزش در شهرستان دغدغه داشته باشد و در کنار آن بتواند اسپانسرهای خوبی وارد این ورزش کند.

در پایان باید یادی کنیم از مرحوم کریم سورکی که به‌عنوان یک پیشکسوت کشتی همیشه دغدغه پیشرفت این ورزش را در شهرستان داشت و حتی در آخرین روزهای عمر خود نیز لحظه‌ای از حساسیت خود نکاست و بدون تعارف نظر خود را اعلام و برای احقاق حقوق حقه تلاش می‌کرد و امروز جای کریم سورکی‌ها در کشتی میاندورود خالی است./میانخبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :