تازه ها

جمعه 23 مهر 1395-11:53 کد خبر:20447

چرا حوادث تلخ در مازندران ادامه دار است ؟

انعکاس شمال - متاسفانه در ماه محرم امسال چند حادثه تلخ در استان شهید پرور مازندران رخ داد.


انعکاس شمال ، متاسفانه در ماه محرم امسال چند حادثه تلخ در استان شهید پرور مازندران رخ داد . شب گذشته در آخرین حادثه برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس شهری در ساری 21 زخمی بر جای گذاشته است .
 
پیش از این حوادثی چون برق گرفتگی در بهشهر، فوت عزادار حسینی در بابل و چندین حادثه مشابه در سطح استان گزارش شده است .
 
آنچه مسلم است این که هیچ کدام از این حوادث عمدی نبود ولی لازم است برای جلوگیری از چنین حوادثی تدابیری اتخاذ شود تا دیگر شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم .
 
رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران، از مصدوم شدن ۲۱ نفر ناشی از برخورد کامیون با اتوبوس شهری حامل عزاداران حسینی در ساری خبر داد.
 
 گزارش‌ها حکایت از تعداد ۲۱ مصدوم دارد که ۲ نفر به بیمارستان بوعلی ساری و ۱۹ نفر به بیمارستان امام خمینی ساری منتقل شدند.
 

هفته گذشته خبر تاسف باری در مازندران منتشر شد که بسیاری از مردم شریف و شهید پرور این استان را متاثر کرد . ماجرا این گونه منعکس شد که شامگاه پنج شنبه گذشته دو فرد ناشناس با در دست داشتن تفنگ با حمله در کنار هیئت علقمه در شهرستان ساری واقع در بلوار کشاورز حمله نمودند.   
 

البته در پی این اتفاق احمد حسین زادگان فرماندار ساری جمعه در گفت و گو با خبرنگاران نام یکی از این افراد  را ' ع - ر ' ذکر کرد و افزود که وی با یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه ای فردی به نام ' جولایی ' را زخمی کرد. وی انگیزه این حمله را اختلافات شخصی اعلام کرد و گفت : در مورد نوع اختلاف موضوع در دست بررسی است .

 

هر چند این عمل زشت با اقدام سریع ماموران زحمتکش نیروی انتظامی مواجه شد و دو فرد لا ابالی سریعا دستگیر و تحویل دستگاه قضا گردیدند.
 

در ضمن چند روز پیش یک اصله درخت قدیمی در دوراهی جاده عباس آباد بهشهر هنگام عبور عزادارن شکست و با پاره کردن سیم برق بر روی جمعیت عزادار افتاد.
 

در این حادثه پس از گزارش نهایی بیمارستان امام خمینی بهشهر، مجموعا ۱۹ مصدوم و یک فوتی بوده، که ۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، و یک نفر به بیمارستان زارع ساری منتقل شد و ۹ نفر هم در بخشهای جراحی و ارتوپدی بیمارستان امام خمینی بهشهر بستری شدند.
 

ضمنا یک آقای ۳۰ ساله بدلیل سوختگی ناشی از برق گرفتگی قرار هست به بیمارستان سوختگی زارع ساری منتقل شود.
 

البته وقوع چنین حوادثی قابل پیش بینی ست و در استانهای دیگر هم چنین اتفاقاتی می افتد . به طور مثال روز گذشته بر اثر فرو ریختن دیوار حسینیه قاسم‌آباد حاجی از توابع شهرستان رفسنجان چند نفر مصدوم شدند و تعدادی خودرو خسارت دید.
 
ولی در مجموع باید تمهیداتی اندیشه شود تا این حوادث به حداقل برسد . مثلا در بابل بانوی عزادار با پیراهن مشکی شبانه دچار حادثه رانندگی شد . بانوان پاک و پرتلاش باید توجه کنند که به علت سیاه بودن رنگ لباسشان ، راننده های خودرو آنها را در شب به سختی مشاهده می کنند ، بنا بر این خودشان بیشتر باید مراقب باشند. متاسفانه از این نوع موارد زیاد گزارش شده است .
 
به هر حال لازم است عزیزان عزادار که با خلوص نیت و بدون چشمداشت برای سرور شهیدان عزاداری می کنند با همفکری و تلاش بیشتر در رفع نقائص کوشا باشند تا دیگر شاهد این گونه حوادث ناراحت کننده نباشیم./تابناک

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :