تازه ها

پنجشنبه 31 تير 1395-11:15 کد خبر:20216

حرمت‌گذاری به خبرنگاران باید به فرهنگ تبدیل شود

انعکاس شمال - مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: حرمت ‌گذاری به خبرنگاران باید به فرهنگ تبدیل شود و مسئولان باید پاسخ درست به خبرنگاران بدهند.


به گزارش انعکاس شمال، احد جاودانی در جمع فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، اظهار کرد: بنیان بودجه ارشاد ضعیف بوده و استفاده از مدیران غیر‌متخصص نیز به آن آسیب وارد کرده است.

وی افزود: وضعیت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تبیین کردم و شاهد افزایش 3.5 برابری بودجه‌های عمرانی و رشد 40 درصدی بودجه جاری و فرهنگی هستیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران استانی فرهنگی و مسافر‌پذیر است و مردم آن هم اهل فرهنگ و هنر هستند، ارشاد اسلامی نمی‌تواند به تنهایی متولی همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

جاودانی تاکید کرد: از 6 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور، تنها 700 میلیارد تومان آن سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور است و سایر دستگاه‌های فرهنگی هم پاسخگوی فعالیت‌های خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: با احیای انجمن‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان از ظرفیت‌های ادارات و نهاد‌ها و افراد مختلف استفاده کرد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دور‌هم‌نشینی باعث ایجاد ادبیات مشترک می‌شود، بیان کرد: آرامش موجب موفقیت در حوزه فرهنگ و ارشاد می‌شود و فعالان فرهنگی و هنری با دعوت از نامزدهای شورا‌ها و مجلس، از آنان طرح فرهنگی بخواهند.

جاودانی به وضیعت  بیمه هنرمندان اشاره و گفت: مازندران دارای بیشترین تخلف در بیمه هنرمندان بود که موجب ایجاد تغییرات پایه‌ای در ثبت و ساماندهی جدید آنان را فراهم کرد.

وی با اشاره به ضعف بسیاری از روابط‌عمومی‌های ادارات و نهاد‌های مازندران در ارتباط‌ گیری با رسانه‌ها، تاکید کرد: حرمت‌گذاری به خبرنگاران باید به فرهنگ تبدیل شود و مسئولان باید پاسخ درست به خبرنگاران بدهند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در ابتدای ورودم در اداره ‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد حضور یک‌هزار و 300 خبرنگار در خانه مطبوعات بودیم، در پالایش‌های انجام‌ شده به 700 و سپس 400 نفر کاهش یافت.

جاودانی با بیان اینکه فعال رسانه‌ای با خبرنگار و روزنامه ‌نگار متفاوت است، اظهار کرد: جذب ‌کننده آگهی، ویراستار و صفحه‌ بند با خبرنگار و روزنامه‌ نگار متفاوت است و تعاریف متفاوتی دارند.

وی تصریح کرد: هر چه تعداد افراد فعال در حوزه فرهنگ بیشتر باشد، به نفع این حوزه است ولی قالب‌های آنان باید تعریف شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با اشاره به موضوع تجمیع آگهی‌ها، گفت: در تجمیع آگهی‌ها شاهد فعالیت اداره ثبت، اداره پست، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و در تلاش هستیم تا مشکلات خبرنگاران فعال شهرستانی در موضوع تجمیع آگهی‌ها را حل کنیم./بلاغ

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :