تازه ها

يکشنبه 3 اسفند 1393-1:0 کد خبر:20

جشنواره «نامه‌ای به امام رضا(ع)» به صورت بین‌المللی در مازندران برگزار می‌شود

انعکاس شمال - معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در سال آینده...


معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در سال آینده به صورت بین‌المللی در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ،عباس زارع در کارگروه فرهنگی ـ اجتماعی استان که در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 3 هزار واحد صنفی در استان به عنوان زیر مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فرهنگی و هنری دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی زیادی شامل نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مجازی، جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع)، جشنواره سراسری شعر علوی، جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، برپایی نمایشگاه کتاب و برنامه‌های‌ متنوع ویژه ایام‌الله دهه فجر از سوی اداره‌کل ارشاد اسلامی برگزار شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استقبال گسترده از جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) از کشور و حتی کشورهای مسلمان، افزود: جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در سال آینده به صورت بین‌المللی در مازندران برگزار می‌شود.

زارع از برگزاری جشنواره تئاتر از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهرستان تنکابن خبر داد و اظهار کرد: جشنواره تخصصی کتاب کودک، جشنواره شعر مازندرانی نوج، جشنواره عکس قرآنی آیات از جمله برنامه‌های سال آینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

فاطمه پورفاطمی معاون اجتماعی بهزیستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 25 درصد وام اشتغال سازمان بهزیستی در اختیار معتادان پاک شده از اعتیاد قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون 600 معتاد مددجوی بهزیستی مازندران توانمند شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران از برگزاری کارگاه زوج‌های خوشبخت در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 800 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج و 15 کارگاه ترک اعتیاد در سطح استان برگزار شده است.

پورفاطمی با اشاره به اینکه با برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها به 6 هزار زوج مشاوره داده شده و 15 درصد هم ایجاد سازش شده است، خاطرنشان کرد: در سال 89 آمار طلاق توافقی 25 درصد بوده در حالی که در سال 93 به 77 درصد رسیده است و این افزایش زیاد نشان دهنده این است در بحث پیشگیری باید بیشتر تلاش شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :