تازه ها

يکشنبه 13 تير 1395-12:11 کد خبر:19151

پساب تصفیه خانه گنج یاب نور مطابق استانداردهای ایران وارد اراضی کشاورزی می شود

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران با اشاره به آغاز فعالیت تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر گنج یاب نور در دی ماه سال گذشته گفت: آزمايشات پساب خروجي از این تصفيه خانه مطابق با قوانين زيست محيطي و استانداردهاي ايران و با رعايت كامل فرايند تصفيه و عمليات گندزدائي در صنعت كشاورزي استفاده مي شود.


به گزارش  انعکاس شمال به نقل ازشرکت آبفاشهری مازندران، مهندس محمد رضا محمودی، با اشاره به اینکه استفاده از پساب تصفيه خانه هاي فاضلاب يا بازچرخاني آب يكي از راهكارهاي مهم در شرايط خشكسالي و كمبود آب در سطح جهان است، اظهار داشت: استفاده از پساب به عنوان منابع تامين آب پيوسته و برنامه ريزي براي تامين آب در صنعت كشاورزي از جمله راهكارهاي اساسي كشورهايي كه به لحاظ اقليمي در زير مجموعه مناطق خشك و نيمه خشك مانند ایران قرار دارند، مد نظر كارشناسان و دانشمندان صنعت آب در سطح جهاني مي باشد.
وی با بیان اینکه مسکن مهر گنج یاب دارای 258 واحد مسکونی است، افزود: درحال حاضر 150 اشتراک فاضلاب در این مجتمع نصب و فعال سازی شده است.
معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، گفت: هم اکنون 170 متر مکعب پساب در شبانه روز در مسکن مهر گنج یاب تولید می شود.
مهندس محمودی، ادامه داد: در حال حاضر 50 هزار متر مکعب پساب در شبانه روز از تصفیه خانه های  فاضلاب استان مازندران تولید می شود که بارعایت کامل فرایند تصفیه و عملیات گندزدایی و بر اساس استانداردهای موجود برای استفاده کشاورزی وارد نزدیک ترین آب بندان منطقه می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :