تازه ها

سه شنبه 1 تير 1395-23:55 کد خبر:19102

بجای جمع آوری فقرا از معابر عمومی ، ریشه فقر را بخشکانید


انعکاس شمال: چندی قبل بعد از مراسم افطار در یکی از شهرهای شمالی کشورمان برای حضور در مجالس قرائت قرآن به یکی از مساجد سطح شهر عزیمت کردیم ناگهان متوجه حضور برخی از مأموریت جهت جمع آوری متکدیان در مناطق مختلف شهر از جمله تعدادی از کودکان نوجوان و جوان و دختران از تقاطع هایی شدیم که مشغول گل فروشی بودند در این بین تعدادی از کودکان به مأموران فریاد می زدند مادر و خواهرم را بردند ؛ سوأل کردم چه شده گفتند مأموران جمع آوری متکدیان سطح شهر این گل فروش ها را هم که در تقاطع ها حضور دارند نوعی تکدی گری می دانند و حال ببینید که فقر در جامعه چه می کند که مردم را تا این حد ذلیل و ضعیف کرده است .

با خود گفتم غیر ممکن است که در کشورمان فقر این همه بیداد کند که از نونهالان و نوجوانان برای تکدی گری سوء استفاده کنند مگر اینجا هندوستان و افغانستان و بنگلادش است ؛ در کشور من قراردادهای سنگین میلیاردی با بازیکنان فوتبال می بندند و فیش حقوقی مدیران صدها میلیونی است ؛ آنها برای تفریح به جزایر عربی و کیش و ... می روند و زمانی که در آمریکا و اروپا مسابقات ورزشی و هنری و فرهنگی برگزار میشود صدها آقازاده یقه سفیدان با پول بیت المال به آنجا سفر می کنند تا مسابقات کشتی زنان را از نزدیک ببینند!

بسیاری از مدیران ما عابر بانک سیار هستند و اردوهای تیم های ورزشی ما در بهترین نقاط دنیا با هزینه های سنگین مالی برپا می شود ؛ در کشور من برای اتاق کار مدیران صدها میلیون تومان هزینه می شود و در کنار اتاق کار آنها ، اتاق خواب و استخر و تماشاخانه و ... مهیا است فلذا در این کشور نباید فقری وجود داشته باشد. در این کشور حتی فقرا هم برای تکدی گری که نماد کامل فرهنگی جامعه است امنیت ندارند و هر لحظه مورد هجوم قرار می گیرند ؛ براستی چه بلایی بر سر فرهنگ ما آمده که متکدیان به عنوان نماد بداخلاقی و ضدفرهنگ معرفی و با آنها برخوردهای زننده می شود .

تکدی گری نونهالان و نوجوانان در معابر عمومی امر عادی شده و این مسئله برای کشوری که دارای غنی ترین منابع خدادادی از جمله نفت / گاز / طلا / مس / انواع سنگ های قیمتی / کوه / جنگل / دریا و ... است جای بسیار تأمل و تأسف دارد ؛ براستی حاصل درآمد فروش نفت و دیگر منابع سوختی به کجا می رود و چرا مردم ما از این درآمد های شایان بی بهره اند ؟ برخی از مسئولین ما برای فرار از اتهامات وارده در خصوص فیش حقوق های میلیونی خود ، نوک پیکان اتهامات را به سمت دولت قبلی می برند اما این داستان همیشگی همه دولت ها سیاه نمایی علیه دولت قبلی در آینده نیز تکرار می شود .

به هر حال مردم از شرایط کنونی چرخش و گردش اقتصاد ناراحت و ناراضی اند که البته باید خاطر نشان کرد در این وضعیت نابسمان قطعاً باید شاهد صدمات و تحمل خسارات فرهنگی به کشور باشیم که اگر فحشا بر هر کشوری حاکم می شود ابتداً فقر ریشه این فحشا را ایجاد می کند و زمانیکه فقر و فحشا حرف اول و آخر یک جامعه باشد مرگ ذلت بار برای آن جامعه حاکم می شود .شعبان وفایی نژاد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :