تازه ها

سه شنبه 1 تير 1395-23:51 کد خبر:19101

ضیات افطاری 10 تن از روئسای راهنمایی و رانندگی مازندران


به گزارش انعکاس شمال،دهمین رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران 9 تن از روئسای گذشته راهوراستان را با هدف دیدار وگرفتن تجربیات آنان در اجرای طرح های انضباط ترافیکی را در یک برنامه ضیافت افطار دورهم جمع کرد.
سرهنگ مهدی باقری رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه از سال 1370که نیروی انتظامی با راهنمایی و رانندگی در قالب ناجا ادغام شده است، 9 نفر بر کرسی راهور استان نشستند که در این ضیافت افطاری حضور داشتند.
وی با بیان اینکه برای خدمت بهتر به مردم باید از تجربیات  بازنشستگان استفاده کرد، ادامه داد: هر چند آمار کشته و مجروحان ناشی از تصادفات ازسال 1370 تا کنون در حال کم شدن است، اما  این آمارها باید به حدالاقل تبدیل شود تا رضایت بخش باشد .
سرهنگ باقری بر لزوم توجه همه مردم و مسئولان به رعایت انضباط ترافیکی تاکید کرد و بیان داشت: هدف اصلی گردهمایی بهره گرفتن از تجربیات و نظرات کارشناسی روسای راهور گذشته استان مازندران است.
سرهنگ بازنشته عین الله عسکری اولین رئیس راهور استان مازندران در سال 1370 به عنوان نماینده روئسای راهنمایی و رانندگی استان در این مراسم در مورد مشکلات و راهکارهای انضباط ترافیکی سخنرانی کرد و گفت : مردم و مسئولان به یک اندازه در مشکلات انضباط ترافیکی وحمل و نقل مقصر هستد.
وی خاطر نشان کرد: سهل انگاری  و کوتاهی مسئولان در اجرای درست راهنمایی و رانندگی ،قوانین ناقص، تابلو ها و علائم قدیمی ، فرهنگ ضعیف جامعه  و از همه مهمتر تداوم بی رقبتی شهرداران در شهر سازی از عوامل بروز ناهنجاری های انضباط ترافیکی در مازندران است.
وی به آمارهای بالای کشته و مصدومیت ناشی از تصادفات درون شهری وبرون شهری کشور اشاره کرد و گفت: مصیبت  از دست دادن فرزندان این مرز و بوم را نمی توان با رقم ریالی جبران کرد.
نخستین رئیس سابق راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه دولت ها نیز همچنان از راهور به عنوان یک نهاد انتفاعی نگاه می کند، بیان داشت: اینکه راهنمایی و رانندگی چقدر قبض جریمه برای مردم صادر می کند و درآمد به خزانه واریز می شود، نوع نگاه دولتمردان به راهور است.
عسکری  فرهنگ ضعیف جامعه در رعایت انضباط ترافیکی را از دیگر مشکلات دانست و گفت: امروز در کشورهای پیشرفته اگر شخصی از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی عبور کند، او را بیمار  تلقی می کنند و متخلف محسوب نمی شود و با ضبط گواهینامه و محرومیت از رانندگی با او برخورد می شود اما در کشورمان عده ای که توان پرداخت جریمه را دارند، با افتخار تخلف کرده و جریمه می دهند و عده ای دیگر نیز متخلف محسوب شده و برای آنان عادت شد.
وی با بیان اینکه علائم و تابلو های راهنمایی و رانندگی نیز قدیمی و به درستی نصب نشده است، بیان داشت: مسئولان راهنمایی نیز در اجرای قدرتمند مقررات کوتاهی می کنند د رعین حال که قوانین نیز ناقص است.
عسکری شهرداران مازندران را از مقصرین اصلی مشکلات انضباط ترافیکی دانست و گفت: شهر سازی و معماری شهرها بدون توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی ساخته شده است و این نهاد مردمی بیشترین تجاوز را به حقوق شهروندان استان می کند.
وی شهر سازی و معماری فعلی مازندران را نوعی خیانت به شهروندان تلقی کرد و گفت:  تا زمانی که آمارهای کشته ، زخمی  و تعداد تصادفات به صورت واقعی مطرح نشود و عوامل ناهنجاری های انضباط ترافیکی بدون تعارف در جلسات کارشناسی مطرح نشود، نمی توانیم برنامه ای برون رفت از مشکلات را اجرایی کنیم.
عین الله عسکری، ابراهیم فرنوش، علی اکبر زوار، محمد حسین جدیدی، محمد صادق صالحی، قاسم پنجمیر، رمضانعلی سوادکوهی ، رحمت الله بابایی و داود قاسمیان 9تن از روئسای سابق راهور مازندران بودند که در پایان با اهدای لوح سپاس از آنان تجلیل به عمل  آمد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :