تازه ها

سه شنبه 1 تير 1395-11:54 کد خبر:19092

بی تفاوتی استاندار مازندران به عمران و آبادانی ساری


به گزارش انعکاس شمال به نقل از ساروی نیوز ، ساری به عنوان بزرگترین / پرجمیت ترین و پیشانی و مرکز مازندران ، از آنجائیکه همواره میزبان رجال سیاسی / اجتماعی / اقتصادی / فرهنگی و ورزشی و صاحبنام های کشور است ، باید مورد حمایت و تکریم مسئولین استان قرار بگیرد که متأسفانه نه تنها مورد توجه نیست بلکه همواره با کم لطفی های بسیار مسئولین آنهم به جهت دیدگاه غلط ( ساری بزرگ می شود !) مواجه است .

 

36 سال است که حتی یک بار هم از این شهر مدیری به عنوان استاندار معرفی نشده و در حال حاضر مرکز استان فاقد خانه کشتی / اکثریت ادارات مستقل در مرکز استان فاقد جایگاه واقعی و مستقل و مقتدر نیستند و به عنوان مستعمره ادارات کل ایفای نقش می کنند .

 

مدیران ادارات ساری در همه تشریفات و بازدیدها به عنوان بادیگارد استاندار و یا مدیران ادارات استان انجام وظیفه می کنند و تنها دلخوش به این هستند که ساختمان های اداری استان در این شهر دائر است . نظر به اینکه مدیران کل ساروی نیستند 95 درصد پرسنل ادارات کل و استانداری را نیز غیرساروی تشکیل می دهند و این در حالی است که ادارات کل از اعتبارات مالی شهروندان خدمات دریافت می کند اما حتی حاضر نیست هزینه های شهرنشینی و خدمات خود را نیز پرداخت نماید .

 

به یاد دارم در اوایل انقلاب یکی از رجال سیاسی برای مدیریت در یک حوزه اداری به یکی از شهرهای استان معرفی شد و با برخورد قاطعانه امام جمعه آن شهر بدون حتی لحظه ای درنگ در مدیریت آن شهر ، به مرکز استان برگشت کرد . آقایان هرچه که به مردم ساری طی 36 سال بعد از انقلاب قول دادند عمل نکردند و تنها شعار دادند .

 

اگر تعدادی پروژه شهری انجام شده از محل اعتبارات ناشی از عوارض شهروندان بوده است و پروژه ای با اعتبارات ملی در ساری تعریف نشده است نمایندگان سخت کوش و پرتلاش ما / وزیران و روسای مجلس و سایر مدیران را برای کوهنوردی و شنا در دریا به مرکز استان می آورند اما استاندار مازندران هیچ نقشی در عمران و آبادانی ساری  ندارد و نخواهد داشت زیرا با شهروندان و شهر ساری خود را بیگانه می داند و احساس مسئولیتی نسبت به ساری ندارد ، در آنسو نیز مدیران ادارات ساری نیز شجاعت و شهامت و اختیاراتی ندارند که از شهرشان دفاع کنند .

 

اکثریت مدیران استانی با بحث عمران و آبادانی و خدمت رسانی به مرکز استان زاویه دارند اگر غیر از این بود که وضعیت مرکز استان این همه عقب ماندگی را تجربه نمی کرد ؛ بحران هایی همچون ترافیک / دفن زباله مورد تأمل است 5 سال می گذرد که قول حل بحران زباله را از منابع ملی داده و شعار داده بودند که پروژه هایی برای این مهم برنامه سازی می شود که آن ادعا در حد همان شعار باقی ماند .

 

وضعیت کمربندی ساری / کمبود آب که اکثر مناطق شهر را با مشکلات متعدد مواجه ساخت در کنار تعطیلی اکثر کارخانجات / بیکاری / تکدی گری / فقر و فحشا / جاده مرگ ساری به سمنان و یا جاده ساری به دریا نشان از بی توجهی محض استاندار و مسئولین استان به حل مشکلات مرکز استان دارد حال آنکه نابودی صنعت کشاورزی / دامداری و باغداری خود داستان دیگر را می طلبد .

 

آقای استاندار ساخت چند دستگاه ساختمان تجاری / بانک ها / اردوگاههای تفریحی و توریستی در کنار ساحل دریا آنهم به قیمت نابودی سواحل را نمی توان توسعه مرکز استان نامید باید در ساری شاهد احداث کارخانجات بزرگ کشتی سازی / اتومبیل سازی / کارخانجات صنایع بسته بندی تبدیلی / احیای جنگل / دامداری / باغداری و صنعت شیلات باشیم اگر در این شهر چند برابر پروژه اجرا شد ، این مهم ارتباطی به مساعدت های دولت مردان نداشته است زیرا اجرای آنها از محل دریافت عوارض شهروندان بوده است که متأسفانه همین بی توجهی ها ساری را به عنوان عقب افتاده ترین مرکز در بین مراکز استان های کشور نام داده است .

 

به هر سو بنده به هیچ عنوان قصد ندارم علیه عملکرد استاندار و مجموعه کنونی استانداری سیاه نمایی کنم اما به طور کلی همه استانداران طول تاریخ مازندران ، ساری را به عنوان مرکز استان بها نداده اند . مسیر توسعه در ساری با سایر مراکز استان های کشور قابل مقایسه نیست و اگر به امکانات شهرهایی همچون تبریز / شیراز / اصفهان / مشهد / همدان و ... بنگریم ادعای نگارنده بس قابل تصدیق می شود حتی می توان صراحتاً از چند برابر بودجه مراکز استان های کشور نسبت به ساری تأملاً یادآوری کرد که این مهم برای آن مراکز را می توان به نگاه ویژه مسئولین استانی نسبت داد که متأسفانه در مازندران ساری از آن بی بهره است . به هر حال امیدواریم نگاه مسئولین کشوری نسبت به مرکز استان تغییر پیدا کرده و روزی این شهر نیز بتواند در کنار شهرهای مذکور ( مراکز استان ) خودنمایی کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :