تازه ها

شنبه 29 خرداد 1395-10:33 کد خبر:19070

آیا شرکت غله مازندران خبر دارد؟/ معمای دو مجهولی در بازار گندم

انعکاس شمال - دو چیز نیازمند رسیدگی و شفافیت مسئولان است، نخست سرنوشت گندم‎های خریداری شده در سطح بالا توسط دلالان و سپس سرنوشت زراعت گندم‎کاران مازندرانی؟

 


به گزارش انعکاس شمال، همزمان با فصل برداشت گندم در مازندران، کشاورزان برخی مناطق در شهرهایی مانند ساری و میاندورود برای تحویل محصول خود به مراکز تضمینی خرید گندم با مشکل مواجه شدند.

ماجرا ازاین قرار است که در روزهای هفته‎ای که گذشت، وقوع بارندگی و هوای ابری نسبتا طولانی موجب شد تا به برخی از مزارع گندم آماده برداشت شهرستان آسیب‎هایی وارد شود و همین‎ مساله دلیلی شد تا مراکز خرید تضمینی بر اساس دستورالعمل شرکت غله از خرید این محصول سر باز زنند.

دلیل ارائه شده به کشاورزان برای خریده نشدن محصولات آنها نیز باران‎خورده و جوانه‎دار بودن آن است.

این در حالیست که همین گندم توسط دلالان گندم خریداری می‎شود اما نکته مهم اینکه این گندم که بر اساس استاندارد شرکت غله غیرقابل استفاده است چگونه و کجا مورد استفاده دلالان قرار می‎گیرد و آیا همانطور که کشاورزان می‎گویند دلالان با اعمال نفوذ در مبادی تحویل گندم، آنرا مجددا به انبارهای شرکت غله یا کارخانجات تحویل می‎دهند؟

کشاورزان بسیاری این روزها در شهرهای مختلف دغدغه گندم‎هایی را دارند که روی دست آنان باقی مانده و دلالانی را پیش روی خود می‎بیند که اعتباری به وصول شدن چک‎های طولانی مدت آنها نیست.

با احتساب 5 هزار هکتار کل زمین‎های زیر کشت گندم تنها در میاندورود، رقم سطح گندم‎زارهایی که با این مشکل مواجه شده اند در همه شهرستانها به عدد هزار خواهد رسید و در این این معادله دومجهولی دو چیز نیازمند رسیدگی و شفافیت مسئولان است، نخست سرنوشت گندم‎های خریداری شده در سطح بالا توسط دلالان و سپس سرنوشت زراعت گندم‎کاران مازندرانی که ممکن است اندکی بارانخورده باشد اما انصافا غیر قابل استفاده است؟/تابناک

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :