تازه ها

سه شنبه 25 خرداد 1395-16:1 کد خبر:19050

آیا با تعطیلی «شنبه» به جای «پنجشنبه» موافقید؟


مدتی است، موضوع تغییر در تعطیلات آخر هفته مطرح است و دولت در تلاش است تا تعطیلات پایان هفته را از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه تغییر دهد؛ آیا تعطیلی شنبه به ‌جای پنجشنبه می‌تواند طرح موفقی باشد؟ شما با این تغییر موافقید؟ دلایلتان برای موافقت و مخالفت چیست؟

به گزارش انعکاس شمال ، به نقل ازساروی نیوز،  ارتباط با بازارهای جهانی و استفاده از ظرفیت‌های بیشتر این بازار، دلیل اصلی تلاش دولت برای تغییر تعطیلات آخر هفته در ایران است. هم اکنون بانک‌ها و مؤسسات ایرانی، روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند و بیشتر بازارهای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه و به این ترتیب برای انجام معاملات و داد و ستدها تقریبا چهار روز مفید هر هفته از دست می‌رود و همه اتفاقات باید در سه روز باقی مانده صورت بگیرد؛ اما با جابجایی یکی از دو روز تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، حداقل یک روز کاری مفید دیگر برای ارتباط با بازهای جهانی ایجاد می‌شود. این طرح البته موافقان و مخالفانی هم دارد. بی‌شک تجار و بازرگانان و شرکت‌ها و مؤسساتی که با بازارهای جهانی در ارتباط هستند، از این طرح به شدت استقبال کرده و می‌کنند، ولی مخالفان این طرح هم برای خود استدلال‌های دارند.

برخی بر این باورند با تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، هرچند روی کاغذ دو روز تعطیلی داریم، عملا سه روز تعطیلی در کشور وجود خواهد داشت و به این ترتیب، ضرر این کار از سودش بیشتر خواهد بود.

عده‌ای دیگر با استناد به آداب دینی، روز پنجشنبه را روز زیارت اهل قبور می‌دانند و همین مسأله را فضیلت تعطیلی پنجشنبه بر شنبه می‌دانند. عده‌ای دیگر هم مانند علی مطهری برای مخالفت خود با این طرح این استدال را مطرح می‌کنند که «شنبه روز تعطیلی یهودیان بوده و خوب نیست ما هم در این روز تعطیل باشیم».

 
با شنیدین همه این نظرهای موافق و مخالف، اکنون می‌خواهیم نظر و دیدگاه شما را درباره تغییر تعطیلات آخر هفته بدانیم. اینکه آیا تعطیلی شنبه به‌ جای پنجشنبه می‌تواند طرح موفقی باشد؟ شما با این تغییر موافقید؟ دلایلتان برای موافقت و مخالفت چیست؟
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :