تازه ها

جمعه 24 ارديبهشت 1395-12:26 کد خبر:18845

شهردار قائم‌شهر اعلام کرد:

مذاکرات بر سر حل مشکلات زباله با شرکتهای ایتالیائی- ایرانی

انعکاس شمال - شهردار قائم‌شهر از مذاکره با شرکت‌های ایتالیایی ـ ایرانی برای احداث کارخانه زباله‌سوز در این شهر خبر داد و گفت: مقرر شد کارخانه زباله‌سوز در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع احداث شود.


به گزارش انعکاس شمال، سید علی حجازی در جلسه مذاکره با یک شرکت ایتالیایی ـ ایرانی برای ساخت کارخانه زباله‌سوز در این شهر، درباره معضل زباله و چاره‌اندیشی برای دفع آن بیان داشت: زباله یکی از مهم‌ترین و در عین حال بزرگ‌ترین فرآورده پسماند خانواده‌های ایرانی است که امروزه برخلاف گذشته به معضل جدی در همه شهرهای کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان قائم‌شهر از جمعیت 300 هزار نفری و در شرایط عادی حدود 250 تن زباله در روز تولید می‌شود که این امر از سرانه پیش‌بینی شده نیز بالاتر و نیازمند توجه جدی خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی درست است.

حجازی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری برای برون‌رفت از چالش زباله و پسماند، اقدامات جدی در پیش‌رو دارد و در همین راستا با شرکت‌های ایتالیایی ـ ایرانی مذاکراتی انجام داد.

شهردار قائم‌شهر از حضور یک تیم از شرکت‌های ایتالیایی ـ ایرانی در شهرداری خبر داد و بیان کرد: این تیم برای انجام مذاکره و ارائه پیشنهاد آخرین تکنولوژی زباله‌سوز حضور یافتند و مذاکراتی در این‌باره انجام شد.

وی تصریح کرد: طرف مذاکره‌کننده کنسرسیومی مشترک از شرکت OTC و شرکت چیکو ایتالیا است که در کار تولید توربو کمپرسور و دستگاه‌های زباله‌سوز به شیوه بی‌هوازی بوده که تاکنون این پروژه در شهرهای بیروت لبنان و تعدادی از شهرهای ایتالیا نصب شده است.

حجازی ادامه داد: تکنولوژی پیرولیز در صنعت زباله‌سوزی به تولیدات برق، خاکستر زغالی و موادی که در صنایع تولید بتن و آسفالت کاربرد داشته، می‌پردازد.

وی در پایان گفت: مقرر شد در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و پس از ارائه اطلاعات، تنظیم توافق‌نامه و اخذ مجوزهای لازم برای احداث کارخانه اقدام شود.

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر به همراه دیگر اعضای شورا حضور داشته و در ادامه هر یک از اعضای شورا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در پایان جلسه طرف مذاکره‌کننده برای بررسی بیشتر پروژه به محل دفن زباله فعلی رفته تا از نزدیک با این موضوع آشنا شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :