تازه ها

يکشنبه 19 ارديبهشت 1395-8:50 کد خبر:18794

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد:

برپایی ضیافت کتاب با اجرای طرح کتاب خوان ماه

انعکاس شمال - مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اجرای طرح کتاب خوان ماه در کتابخانه های عمومی استان خبر داد و از آن به ضیافت کتاب تعبیر کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستاي اجراي منويات مقام معظّم رهبري (دام ظله العالي) در خصوص لزوم معرفي و در اختيار گذاشتن كتاب خوب و سالم براي پرورش فكري جامعه اقدام به سیاستگذاری های فرهنگی می نماید، اذعان نمود: در راستای این سیاستگذاری ها و جهت اقدام عملي در مسير اجراي سياست‌هاي سال 1395 نهاد که به سال خواندن معرفی شده است، طرح «كتاب خوان ماه» به اجرا در می آید.
وی در تبیین این طرح اظهار داشت: در اين طرح ابتدا براي هر ماه 4 عنوان كتاب با دقت عمل خاص در مرحله گزینش براي اقشار مختلف و در موضوعات و مناسبت‌هاي متنوع انتخاب مي‌شود و به منظور ترويج فرهنگ مطالعه و تحقق اهدافي كه عنوان شده است با محوريت آن 4 كتاب فعاليت‌هاي كتاب‌ محور متنوعي انجام‌ مي‌گيرد تا ضمن ارتقاي ميزان نرخ مطالعه مفيد، برخي معضلات فرهنگی و اجتماعي نيز در سايه‌ آگاهي رساني كتاب‌ها مرتفع شود.
عمرانی افزود: در فروردین ماه 4 کتاب «المراقبات» تألیف عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، «خدا می‌خواست زنده بمانی»، نوشته فاطمه غفاری در خصوص زندگینامه شهید صیاد شیرازی، «پنجشنبه فیروزه ای» نوشته سارا عرفانی با موضوع زیارت و امام رضا(ع) و «مطلع مهر» نوشته امیرحسین بانکی پور فرد که یکی از برجسته ترین و کاملترین کتابهایی است که با توجه به نیازهای امروز جوانان برای امر مهم ازدواج تالیف شده، در کتابخانه های عمومی استان معرفی و مورد خوانش قرار گرفته است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین در خصوص کتاب های اردیبهشت ماه، گفت: کتاب های «هم روزنامه هم کلوچه» نوشته مریم هاشم پور، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی(ع)» نوشته استاد شهید مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» نوشته حسین سیدی، 4 کتاب ویژه اردیبهشت ماه بوده اند.
وی در رابطه با نحوه معرفی کتاب بیان داشت: این کتاب ها در قالب برگزاری مسابقات كتابخواني، بيان نكات طلايي، مسابقه مكتوب و جلسه كتابخوان، اجراي تئاتر، نقد کتاب، استفاده از ظرفيت تبليغاتي، جمع خواني، جشن امضا، شعر خواني و فعاليت هاي ويژه بخش كودك برای اقشار مختلف جامعه و اعضای کتابخانه ها اجرا می شود.
عمرانی با دعوت از همه اقشار جامعه برای بهره مندی از این برنامه های کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان، ابراز امیدواری نمود این برنامه ها ضیافت کتاب خوب و موثری را برای جامعه به ارمغان داشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :