تازه ها

سه شنبه 31 فروردين 1395-15:31 کد خبر:18588

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

استفاده از ظرفیت دماوند برای توریسم ورزشی

انعکاس شمال - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ازتشکیل نخستین گروه طبیعت‌گردی در استان خبر داد و اظهار کرد: از ظرفیت‌های دماوند باید برای توریسم ورزشی استفاده کرد.


انعکاس شمال - دلاور بزرگ‌نیا در جلسه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان با اشاره به اینکه در غرب مازندران بهبود شرایط کسب و کار به سمت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی وجود دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی استحکام بخش اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه 37 پروژه در حوزه گردشگری اعم از هتل، واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی توریستی در نوشهر، چالوس و کلاردشت وجود دارد، افزود: در این مناطق پنج هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره و هفت هتل سه ستاره وجود دارد که همه آنها فهرست شده و برخی از این پروژه‌های گردشگری نیز تا سال 97 بهره‌برداری می‌شود.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه با بهره‌مندی از این پروژه‌ها در دو سال اخیر 3 هزار و 276 شغل پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: محوری‌ترین استوانه در اقتصاد پیگیری و به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صنایع دستی در کلاردشت تاکنون 200 شغل ایجاد شده است، ادامه داد: با ارائه مواد اولیه شرایط ایجاد 2 هزار شغل فراهم می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در بهره‌گیری از فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری در چند بخش غفلت داشتیم که باید پیگیری و ساماندهی شود، بیان کرد: در گردشگری سلامت پروژه‌های خوبی پیشنهاد شد که در بخش گردشگری دریایی و بوم‌گردی تاکنون هشت مورد مجوز صادر شد.

وی از تشکیل نخستین گروه طبیعت‌گردی در استان خبر داد و اظهار کرد: از ظرفیت‌های دماوند باید برای توریسم ورزشی استفاده کرد.

بزرگ‌نیا با اشاره به سازماندهی سند گردشگری در پنجره واحد سرمایه‌گذاری، گفت: با راه‌اندازی این پنجره روند صدور مجوزها تسهیل می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :