تازه ها

جمعه 27 فروردين 1395-12:35 کد خبر:18516

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران:

اجرای درست پزشک خانواده ،اورژانس های بیمارستان ها را خلوت می کند

انعکاس شمال - مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران  گفت: با اجرای درست پزشک خانواده تمام اوژانس های بیمارستان ها خلوت می شوند.


به گزارش انعکاس شمال ، دکتر محمد خورشیدی ازطرح پزشک خانواده به عنوان یک طرح مورد نیاز و ضروری برای نهادینه شدن سلامت مردم یاد کرد و گفت: البته دراجرای این طرح با مشکلات زیادی مواجه هستیم که باید حل و فصل شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند ضرورت و اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده را رد کند، گفت: با اجرای درست پزشک خانواده تمام اوژانس های بیمارستان ها خلوت می شوند.
وی توضیح داد: اگر پزشکان ، دستگاههای نظارتی و مردم بر اساس دستورالعمل های پزشک خانواده عمل کنند ،به طور یقین اورژانس های بیمارستان ها و درمانگاهها خلوت می شوند و ماموریت اصلی اورژانس ها که ارایه خدمات اورژانسی به بیماران است نیز محقق می شود.
وی گفت: اکنون تمام بیماران اورژانسی و غیر اورژانسی در واحد اورژانس و درمانگاه  بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور دارند و به دلیل حجم بالای مراجعه ، همواره نارضایتی ها وجود دارد.
به گفته خورشیدی طرح پزشک خانواده  برای گره گشایی از مشکلات بخش سلامت و درمان مردم تعریف شده است ولی در عمل  دردسرهایی را برای مسئولان و مردم ایجاد کرده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران  با بیان اینکه 500پزشک خانواده حدود یک میلیون 200هزار نفر از مردم این استان را که دارای دفترچه تامین اجتنماعی هستند را تحت پوشش دارد، گفت: ماهانه حدود سه میلیارد تومان  به پزشکان خانواده پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به منظور کاهش دغدغه حوزه سلامت از سال 1391 به صورت آزمایشی درمناطق شهری دو استان مازندران و فارس آغاز شد، تصریح کرد: نظام ملی سلامت بیش از 60 کشوردنیا در چهار چوب طرح پزشک خانواده ساماندهی شده است و شبکه ای از پزشکان عمومی ، متخصص و فوق تخصص خدمات پزشکی لازم را به بیماران ارائه می کنند.
خورشیدی بهره مندی یکسان تمام  افراد جامعه از سرانه سلامت ، اجرای اصل عدالت در سلامت ، حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت ، انجام معاینات دوره ای، پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده ، ثبت سوابق بیماری ، دسترسی سریع و آسان و شبانه روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت و بهبود و ارتقاء نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم را از اهداف تعین شده اجرای طرح پزشک خانواده برشمرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :