تازه ها

چهارشنبه 25 فروردين 1395-17:52 کد خبر:18511

پرداخت‌ یارانه، ابزار انتخاباتی دولت شده است


انعکاس شمال: تسنیم نوشت: زهره  طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دولت با حذف یارانه اقشار ثرومند جامعه در بودجه سال 95، اظهار داشت: تصور ما بر این است که این شکل پرداخت یارانه‌ها و خوداظهاری افراد از ابتدا کار غلطی بوده و در قانون اولیه هدفمندی یارانه‌ها چنین موضوعی وجود نداشته، اما به هر شکل این رویه غلط از گذشته وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اقدام دولت در مخالفت با پیشنهاد مجلس برای از دست ندادن آرای انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 ما شاهد طرح این شعار از سوی آقای روحانی بودیم که می‌گفتند دولت تدبیر و امید اگر کار غلطی در گذشته وجود داشته است را ادامه نخواهد داد و ریل‌گذاری صحیحی برای کشور انجام می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: اگر دولت تدبیر و امید به شعار خود پایبند بود باید از کاهش تعداد یارانه‌بگیران استقبال می‌کرد نه اینکه در مقابل مجلس موضع بگیرد؛ اقدام دولت چیزی به جز کسب آرای انتخاباتی آقای روحانی در سال 96 نیست و این اقدام دولت تنها کارکرد انتخاباتی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه تمام کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی در غلط بودن شیوه فعلی پرداخت یارانه‌ها اتفاق نظر دارند، گفت: پرداخت یارانه 45 هزار و پانصد تومانی برای اقشار ثروتمند هیچ منفعتی ندارد.

طبیب‌زاده نوری خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته که دولت یازدهم بر سر کار بوده، بیش از 160 هزار کارگاه تولیدی کشور تعطیل شده‌اند؛ آیا بهتر نیست به جای سیاسی‌ کاری فکری به حال این کارگاه‌ها کرد؟ آیا بیکاری آزاردهنده جوانان برای دولت اهمیتی ندارد؟ با ادامه روند فعلی پرداخت یارانه‌ها باید شاهد تشدید رکود در جامعه باشیم و مقصر اصلی دولت است که موضوع پرداخت یارانه‌ها را تبدیل به ابزار انتخاباتی کرده است.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد حذف 3 دهک پردرآمد جامعه در طرح هدفمندی یارانه‌ها، گفته بود: وزیر تعاون گزارشی پیرامون حذف دهک‌های پردرآمد ارائه کرده و ما یک بار نیز یارانه بیش از 4.5 میلیون نفر را حذف کردیم و با توجه به بررسی مجدد الان بیش از 3 میلیون نفر طبق مصوبه مجلس از دریافت یارانه حذف شدند و وزارت تعاون مستمرا آن را در قالب اجرا ادامه می‌دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :