تازه ها

دوشنبه 23 فروردين 1395-19:28 کد خبر:18476

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران خبر داد:

آمادگي 297 مسجد در مازندران براي برگزاري مراسم اعتکاف

انعکاس شمال - مديرکل تبليغات اسلامي مازندران از آمادگي 297 مسجد استان براي برگزاري مراسم معنوي اعتکاف در شهرهاي مختلف مازندران خبر داد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران ، حجت الاسلام ناصرشکريان در جلسه هماهنگي مراسم معنوي اعتکاف در مرکز مازندران با تبريک فرا رسيدن ماه رجب با اشاره به اين‌که ماه رجب حاوي ارزش‌هاي معنوي و فوايد ملکوتي است که آن را در ميان ماه‌هاي قمري خاص مي گرداند، اظهار داشت: با فرا رسيدن ماه پر برکت رجب بهار خودسازي آغاز مي شود.

وي افزود: در فرهنگ مؤمنان پارسا و اهل سلوک و معرفت، ماه رجب از فرصت‌هاي ارزشمند و ايام گرانقدري است که نسيم رحمت الهي بيش از روزهاي معمولي مي وزد و باران رحمت الهي بيش از ديگر ايام بر جهان هستي مي بارد.

حجت الاسلام ناصرشکريان با تأکيد بر اين که رجب ماه پيامبر و پيامبري است، زيرا آخرين سفير خداي متعال در 27 رجب برانگيخته شده است، يادآور شد: اين ماه بيان مبعث در لسان ولايت است، چرا که سه تن از امامان معصوم (ع) در اين ماه تولد يافته اند.

وي در ادامه افزود: امتياز دادن به پاره اي از ماه‌ها به لحاظ برخورداري اين ايام از حرمتي ويژه، براي اين است است که خداوند متعال مي خواهد بندگان خود را بيشتر در حال اطاعت ببيند که اعمال حسنه در آنها پاداشي دوچندان براي صاحبش به ارمغان مي آورد و گناه او را بيشتر ساقط مي کند.

مدير کل تبليغات اسلامي مازندران با بيان اين که ماه رجب ماه دعا و نيايش، خودسازي، نماز و استغفار و آمرزش، ماه زيارت و ديدار اولياي الهي و ماه تهذيب اخلاق و رفتار است، ادامه داد: ماه رجب ماه نزول رحمت الهي و ماه مبارکي است که به فرموده پيامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامي است.

عضو شوراي فرهنگ عمومي استان افزود: ماه رجب که مقدمه اي براي ماه هاي شعبان و رمضان است، در برخي از روايات نيز با عنوان شهرالولايه و همچنين شهر الله نيز معرفي شده است.

حجت الاسلام شکريان در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري مراسم معنوي اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و گفت: مراسم اعتکاف فرصت، قابليت و استعداد پرواز انسان به سوي خدا و خدايي شدن و عرشي شدن ما انسان ها است.

وي با اشاره به اين که مراسم اعتکاف فرصت ارزشمند خودسازي و تعالي انسان است، بيان داشت: مراسم معنوي اعتکاف فرصتي مطلوب است که انسان مي تواند به اهداف خود آسان تر برسد که بايد انس و ارتباطي ارزنده با حضرت حق برقرار کنيم.

مدير کل تبليغات اسلامي مازندران به حضور 70 درصدي جوانان و نوجوانان هر ساله در مراسم اعتکاف مازندران اشاره کرد و گفت: امسال نيز بايد زمينه لازم براي حضور گسترده نسل جوان در اين مراسم معنوي فراهم شود.

وي ادامه داد: اعتکاف زمينه‌ساز خروج روح انسان از دنياي مادي و تقرب به ذات هستي‌بخش الهي است که او را در مرکزي که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نيازند، پناه مي‌دهد.

شکريان افزود: انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوي خداي خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خويش را از همه آلودگي، ظلمت و هر مقامي غير‌خدا جدا مي‌سازد.  

استاد حوزه و دانشگاه در مازندران با تأکيد بر اھﻤﯿﺖ اﻋﺘﮑﺎف در ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزي ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدي در ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ‌ويژه جوانان، اضافه کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تاﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮي ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ با اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮي، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان براي بصيرت‌افزايي در اين ايام ﻓﺮاھﻢ شود.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران در پايان ضمن اشاره به اهميت هرچه باشکوه تر مراسم معنوي اعتکاف در شهرهاي استان خاطرنشان کرد : 297مسجد از سراسر شهرهاي استان مازندران براي برگزاري مراسم معنوي اعتکاف اعلام آمادگي کرده اند و ليست اسامي مساجد برگزار کننده اعتکاف در شهرهاي مازندران در سايت http://www.tebyan-maz.ir قابل مشاهده است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :