تازه ها

پنجشنبه 27 اسفند 1394-18:5 کد خبر:18282

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران عنوان کرد:

تشکیل حدود 30 هزار پرونده نزاع در مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 11 ماهه امسال 20 هزار 949 نفر مصدومان ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشت.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: از کل مراجعات نزاع در 11 ماهه امسال، 14هزار و 134 نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

وی افزود: در نیمه اول امسال بیشترین مراجعات نزاع در مرداد ماه با 2 هزار و 368 و شهریور با 2 هزار و 312 مراجعه و کمترین آن با یک‌هزار و 475 مورد در آذرماه ثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، ساری و میاندرود با 3 هزار و 920 و بابل با 2 هزار 671 نفر بیشترین و نکا با 711 کمترین شهرهایی است که نزاع در آن به ثبت رسید.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته 23 هزار و 649 نفر به دنبال وقوع نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 16 هزار و 36 نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، بیان کرد: بخش قابل توجهی از افراد به‌دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به‌ویژه در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی‌مابین را حل و فصل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :