تازه ها

پنجشنبه 27 اسفند 1394-8:36 کد خبر:18260

مجمع عالی اسکواش مازندران برگزار شد

انعکاس شمال – آخرین مجمع عالی هیات اسکواش استان مازندران در سال 94 در سالن کنفرانس شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد.


به گزارش انعکاس شمال،عباسی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه هیات اسکواش با مدیریت جدید توانست به درستی فعالیت های تقویمی را انجام دهد، افزود: اداره کل آماده همکاری جدی با این هیات ورزشی است.

وی با بیان اینکه زمین برای واگذاری به سرمایه گذران بخش خصوصی برای ساخت باشگاههای ورزشی وجود دارد، ادامه داد: امروز ورزش اسکواش در بین باشگاههای خصوصی کمتر فعال است.

عباسی با اشاره به اهمیت ورزش مازندران در کشور بیان داشت: در سال جاری293 مدال جهانی ، بین المللی و آسیایی توسط ورزشکاران مانزدرانی کسب شد که این آمار به نسبت جمعیت چهار برابری استان تهران ، رتبه اول کشور را داریم.

وی به وجود یک هزارو 660 باشگاه ورزشی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: اداره ورزش و جوانان از هیات اسکواش راضی است چراکه با اقتدار علاوه بر گسترش تقویمی این رشته ورزشی در مسابقات دسته یک اسکواش کشور حضور دارد.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران سرانه ورزشی در استان مازندران را 60 سانتیمتر عنوان کرد و گفت: 200پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد که در همان شرایط آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

بهمن صفری رئیس هیات اسکواش مازندران با ارایه گزارشی از وضعیت این رشته ورزشی و تنگناهای پیش رو گفت: این هیات میراث دار بسیاری از مشکلات دوره گذشته است اما با همکاری و همت هیات رئیسه و اعضای مجمع عالی اسکواش ، توانسته ساماندهی درستی را انجام بدهد.

وی با بیان اینکه اسکواش جزء ورزش رسمی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است، ادامه داد: این رشته ورزشی با کمترین امکانات و تجهیزات قابل انجام است.

صفری بر لزوم رشته ورزشی اسکواش بین جوانان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد و گفت: این رشته ورزشی با کلاس و در عین حال کالری بالایی را می سوزاند.

رئیس هیات اسکواش مازندران از ساخت هشت کورت  جدید در سال آینده

خبر داد و گفت: با شکل گیری و راه اندازی هیات های شهرستانهای استان

مازندران ایجاد فضای ورزشی ، اسکواش را در استان فراگیر می کنیم.

وی از باز پس گیری ساختمان هئیات اسکواش به ارزش دو میلیارد تومان خبر داد و گفت: اکنون یک واحد این پروژه ملی در اختیار هیات اسکواش قرار گرفته است و مابقی فضای این ساختمان امسال باید به هیات اسکواش استان تحویل شود.

وی از بدهی حدود 20میلیون تومانی هیات اسکواش دوره قبل به این دوره خبر داد و گفت: در این شرایط با تشکیل تیم اسکواش غواص مازندران توانسته ایم به فینال دسته یک اسکواش کشور راه بیابیم.

صفری از اعضای مجمع عالی اسکواش مازندران قدر دانی کرد و گفت: برای سال آینده به کمک بیشتر اعضا و اداره کل ورزش و جونان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از آنجاییکه این ورزش کمتر در جامعه شناخته شده است،

اسپانسر های کمتری وارد این رشته ورزشی می شوند.

صفری خطاب به روئسای هیات ورزش اسکواش شهرستان های مازندران گفت: باید از ظرفیت دانش آموزان،  دانشجویان و مسافران و گردشگران استان برای توسعه این رشته ورزشی بهره بگیریم.

وی بیان داشت: در کمتر از 9 ماه چندین دوره آموزشی مربیگری، داوری اسکواش  با هدف توسعه پایه ای این رشته ورزشی در مازندران برگزار شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :