تازه ها

جمعه 21 اسفند 1394-22:12 کد خبر:18204

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران:

حضور جوانان در نماز جمعه سبب کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود

انعکاس شمال - مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت: حضور جوانان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی سبب کاهش دغدغه‌های اجتماعی می‌شود.


انعکاس شمال: فارس نوشت:حجت‌السلام محمد انتظاری در جمع نمازگزاران بهشهر با اشاره به شهادت حضرت فاطمه‎زهرا (س)، اظهار کرد: صدیقه کبری (س) سرفصل کتاب آفرینش و نام و یاد او نیز آبروی هر دو عالم است.

وی با بیان اینکه همه بدبختی‌های بشر به این دلیل است که دست آنها از دامن اهل بیت (ع) کوتاه شده است، افزود: لازمه نگاه استراتژی برای نجات بشر این است که بدانیم، هر گام که به‎سوی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برمی‎داریم، نیازمندی‎های بشر کمتر می‎شود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران با تأکید بر اینکه حفظ حرمت زن به‌عنوان حق‌الله مطرح است، گفت: حجاب، امانت الهی در اختیار بانوان بوده و زنان و دختران باید امانت الهی را حفظ کرده و خیانت در امانت نکنند.

این مسئول درباره جذب جوانان به حضور در نماز وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن جمعه، بیان کرد: حضور در نماز جمعه با توجه به شناخت، سلایق و آداب و رسوم شهرستان‌ها متفاوت است، اما آن‌چه که از اهمیت بالایی برخوردار بوده، ساختار نهاد مقدس نماز جمعه به‎عنوان اعضای ستاد برگزارکننده این آیین عبادی سیاسی است که می‌تواند محرک جوانان به نماز جمعه باشد.

انتظاری محتوای خطبه نماز جمعه و برنامه‌ریزی‌های درون‌ستادی به‎منظور حضور پرشور جوانان را از عوامل اثربخش در این مسیر دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، همانند اوایل انقلاب نیازمند حضور جوانان در صفوف نماز جمعه هستیم، زیرا حضور جوانان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی سبب کاهش دغدغه‌های اجتماعی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اینکه حضور جوانان می‌تواند تحولی در نماز جمعه ایجاد کند، گفت: در شهرستان بهشهر با حضور حجت‎الاسلام سیدعربعلی جباری امام جمعه و تغییرات ساختاری انجام‎شده، همچنین وحدت و انسجام مجموعه برگزارکننده، شاهد حضور جوانان در کنار پیشکسوتان و افراد باتجربه هستیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :