تازه ها

جمعه 21 اسفند 1394-21:59 کد خبر:18202

قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنيادشهید:

خدمتگزاري به خانواده شهدا و ايثارگران يك افتخار است

انعکاس شمال - حجت الاسلام و المسلمين حسني در نماز جمعه ساری گفت: خدمتگزاري به خانواده شهدا و ايثارگران يك افتخار است.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از ايثارواحد مازندران،سيد حبيب ا... حسني قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران21 اسفند ماه سخنران پيش از خطبه نماز جمعه شهرستان ساري بود.
حجت الاسلام و المسلمين حسني در جمع نمازگزاران مركز استان با اشاره به 22 اسفند هفته بزرگداشت شهيد گفت:بنياد شهيد انقلاب اسلامي در سال 58 به فرمان حضرت امام خميني(ره) با هدف رسيدگي به امور خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران تشكيل گرديد. وي افزود:هفته شهيد، بزرگداشت مقام عرشي شهدا و     
تجليل و تكريم از خانواده هاي بزرگوار و صبور آنان است و اين سپاسگزاري و خدمتگزاري بايد توسط همه مردم و مسئولين در همه امور محقق شود.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد با بیان اینکه در گذشته بیماران لاعلاج را به خارج کشور اعزام می‎کردیم، افزود: اکنون پروفسورهایی را از خارج برای درمان جانبازان به بیمارستان‎هایی مانند خاتم‌الانبیا (ع) و ساسان دعوت نموده و اين عزيزان را براي درمان ويزيت مي كنند.
وي افزود:در سال گذشته پروفسور هاي مدعو 1054 ويزيت اوليه 955 ويزيت تخصصي و 206 جراحي را در كشور براي اين عزيزان انجام دادند كه 3 ميليون دلار صرفه جويي ارضي داشتيم.
وي گفت: 3 ميليون و 250 هزار نفر تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند كه خدمت به اين خانواده هاي يك افتخار بزرگ است.
حجت الاسلام و المسلمين حسني با اشاره به 222 هزارشهيد،505 هزارجانباز و 45هزار آزاده در كشور اظهارداشت:تمامي خدمات بنياد در مقابل فداكاري،عظمت،از خود گذشتگي و ايثارگري آنان ناچيز و صفر است و بنياد در اجراي فرامين مقام معظم رهبري مد ظله العالي به وظيفه ذاتي خود عمل مي كند.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد با اشاره به 58 هزار و 500 جانباز شیمیایی در سطح اولیه، 3 هزار نفر در سطح متوسط و 700 نفر  و وضعیت گفت: 7تیم تخصصی و فوق‌تخصصی را به استان‌های مختلف می‎فرستیم تا آنها را در منازلشان ویزیت کنند.
وي با بيان اينكه از نظر علمي 6 هزار نخبه شاهد و ايثارگر در كشورداريم افزود:بسياري از نخبگان ما بر اساس لياقت، شايستگي و خلاقيت در دانشگاههاي معتبر ايران نظير تهران، شيراز و...تدريس مي كنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسني با اشاره به ساماندهي گلزارشهدا گفت:در سال 93 و 94 تعداد 12 هزار و 900 گلزار شهدا در كشور ساماندهي شده است.وي افزود:مزار شهدا براي ماندگاري ثبت ملي مي شود.
وي تعداد فرزندان شاهد و ايثارگر مشغول به تحصيل در دانشگاهها را 170 هزارنفر،دانش آموزان 60 هزار نفر و طلاب شاهد و ايثارگر را 3000 نفر ذكر كرد.
 قائم‌مقام نماینده ولی‎فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به  56 هزار پدر و 112 هزار مادر شهید اظهارداشت:میانگین سن پدران شهدا 75 تا 80، مادران شهدا 70 تا 73 سال و میانگین سن همسران شهدا نیز حدود 55 سال است .
حجت الاسلام و المسلمين حسني از راهنمايي ها و رهنمودهاي پدردانه و دلسوزانه حضرت آيت االه طبرسي نماينده مقام معظم رهبري در استان ، عضو خبرگان رهبري و امام جمعه ساري در جهت حل مسائل ايثارگران قدرداني كرد.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد با اشاره به تجليل از دو استاندار در كشور اظهارداشت:فلاح استاندار مازندران در طرح سپاس و توجه ويژه به مسائل ايثارگران استان بعنوان استاندار برتر كشوري تجليل خواهد شد.
وي از رضايي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران به دليل پيگيري و رسيدگي به مشكلات خانواده هاي معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان تشكر كرد.
حجت الاسلام و المسلمين قاسمي امام جمعه موقت ساري در بخشي از خطبه هاي نماز جمعه گفت:بنياد شهيد يادگار حضرت امام ( ره) و از رويش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: ما بايد مقام شهدا و خانواده شهدا را گرامي بداريم و مسيري را كه  شهدا براي ما ترسيم كردند به آن پايبند باشيم.
امام جمعه موقت ساري اظهارداشت:خانواده شهدا بايد به خود ببالند و اين ما هستيم كه بايد غبطه بخوريم.
در نماز جمعه امروز ساري خانواده هاي مكرم شهدا، ايثارگران، استاندار ،مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، مدير كل حراست بنياد مركز،مسئولين و جمعي از كاركنان خدوم بنياد استان و شهرستان شركت داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :