تازه ها

جمعه 21 اسفند 1394-13:3 کد خبر:18201

وزیر بهداشت در ساري

ارتباط ما با دنیا باید براساس تعامل و عقلانیت باشد

انعکاس شمال - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : ارتباط ما با دنیای خارج باید بر اساس تعامل و عقلانیت باشد و این کار سرلوحه برنامه دولت تدبیر و امید قرار دارد.

به گزارش انعکاس شمال ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در آئین اختتامیه نخستین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان علوم پزشکی کشور در ساری افزود : امروز همان گونه که ما به دنیا نیاز داریم، کشورهای جهان نیز به ما نیاز دارند و این ارتباطات دو جانبه و متقابل است.
وی ادامه داد : در چنین دنیایی ما باید تلاش مضاعفی به خرج دهیم تا بتوانیم به دستاوردهای روز جهان دست یابیم و خوشبختانه با درایت و عقلانیت دولت یازدهم ارتباط دو جانبه با جهان فراهم شده است.
قاضی زاده هاشمی گفت : اگر حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش تیم مذاکره کننده بخصوص وزیر امور خارجه ما دکتر ظریف و سیاست مبتنی عقلانیت دولت تدبیر و امید نبود ، ما شاهد تداوم مشکلات سابق در کشور بودیم.
وی با تاکید بر این که سایه تحریم ها بسختی از روی کشور برداشته شد ، افزود : باید با تعامل و عقلانیت با جامعه برخورد داشته باشیم.
وزیر بهداشت از جوانان به عنوان آینده سازان کشور یاد کرد و گفت : تمام دولت های پس از انقلاب اسلامی در حد توان و ظرفیت به این کشور خدمت کردند و آینده این نظام متعلق به جوانان جامعه است.
وی افزود : در این مدت دولتهایی موفق بودند که توانستند بیشتر از وجود نیروهای جوان استفاده کنند و ما برای اینکه از وجود جوانان بتوانیم در آینده کشور بهره بگیریم، باید جوان سالم از لحاظ روحی و معنوی و جسمی داشته باشیم.
وزیر بهداشت گفت : اگر چه باید درس خواندن در الویت برنامه های جوانان دانشجوی ما قرار داشته باشد، ولی از ورزش و معنویت نیز نباید دور باشند.
قاضی زاده هاشمی افزود : محیط های دانشگاهی از اماکن مورد طمع گروههای سیاسی داخلی و خارجی هستند و باید جوانان از فرصت دانشگاهی برای ارتقای سطح علمی خود استفاده کنند.
وی ادامه داد : دانشجویان ما باید با دسترسی به اطلاعات و محصولات سالم و به روز جهانی خود را در زمینه علمی ارتقاء دهیم.
وزیر بهداشت با حمایت از برگزاری المپیادهای ورزشی برای دانشجویان دختر و پسر ، از شرکت نکردن بعضی دانشگاهها به بهانه کمبود بودجه انتقاد کرد و گفت : روسای این دانشگاه ها باید در قبال شرکت نکردنشان در این رویداد ورزشی به بهانه بی پولی پاسخگو باشند.
نخستین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاههای علوم پزشکی کشور از هیجدهم اسفند با شرکت 520 دانشجو از 35 دانشگاه در مجتمع رفاهی ورزشی وزارت بهداشت در خزرآباد ساری آغاز شد و به مدت سه روز ادامه یافت.
دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد در هفت رشته کبدی ، فریزبی ، طناب زنی ، فوتبال رو میزی ، داژبال ، دارت و لیوان چینی با هم رقابت کردند.

در مراسم اختتاميه اين المپياد دكتر ربيع فلاح استاندار مازندران ، رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران و جمعي از مسئولان كشوري و استاني نيز حضور داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :