تازه ها

جمعه 21 اسفند 1394-11:57 کد خبر:18192

اثباتی دیگر از برتری کشتی ساری بر جویبار از نگاه آماری شعبان وفایی نژاد


انعکاس شمال: در همایش بزرگ تجلیل از پهلوان عبدالحمید باقری که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد شعبان وفایی نژاد کارشناس کشتی کشورمان بازهم آمارهایی که حکایت از برتری کشتی ساری نسبت به جویبار ارائه داد و مدعی بود کشتی ساری پایتخت واقعی کشتی مازندران می باشد که نمونه هایی که در این آمار برای برتری کشتی ساری نسبت به جویبار از نظر سوابق و تاریخچه کشتی مطرح می شود می تواند ملاک موضوع قرار بگیرد .

شعبان وفایی نژاد گفت: ساروی 24 سال قبل از جویباری ها در کشتی المپیک مدال آوری کردند و جویباری ها 24 سال عقب تر از ساروی ها هستند چرا که عسگری محمدیان در سال 1988 در المپیک بارسلون صاحب مدال شد وی در سال 1992 در سئول مدال کشتی ساروی ها در المپیک را صید کرد سید مراد محمدی در سال 2008 در پکن با کسب مدال برنز سومین مدال المپیک ساروی ها را در سه المپیک به دست آوردند اما جویباری ها بعد از 24 سال در المپیک لندن صاحب مدال برنز مشترک توسط کمیل قاسمی شدند .

وفایی نژاد در بحث صید مدال کشتی جهان نیز مدعی شد که جویباری ها 12 سال بعد از ساروی ها در مسابقات جهانی مدال کشتی را به دست آوردند چرا که ساروی ها در سال 1990 توسط مجید ترکان صاحب مدال طلای قهرمانی جهان شد در حالیکه جویباری ها در سال 2002 توسط مهدی حاجی زاده به این مهم نائل آمدند . وی در بحث آمار بازوبند کشتی پهلوانی ایران نیز اظهار داشت : از شهر جویبار حتی یک کشتی گیر نیز وجود ندارد که صاحب بازوبند پهلوانی کشور باشد اما ساروی ها توسط شاهرخ صداقتی زاده توانست این موفقیت را به دست آورند در بحث داشتن داوران بین المللی کشتی نیز ساروی ها با حبیب الله الطافی / بیژن بابازاده / عبدالله احمدی / محمد ربیع پور / محمد نژاد / احمدی / موسی بابایی و ... در مقابل جویبار برتری محسوسی دارند ضمن اینکه در بحث داشتن مربی در مسابقات المپیک نیز باید اشاره شود ساروی ها اسماعیل دنگسرکی را در المپیک داشتند اما هیچ یک از جویباری ها به عنوان مربی در المپیک حضور نیافته است .

شعبان وفایی نژاد در ادامه با بیان اینکه ساروی ها با عسگری محمدیان و مجید ترکان در آمار مدرسین فدراسیون جهانی کشتی از برتری خاصی نسبت به جویبار بهره مند هستند ، یادآورشد: جویباری ها در این حوزه نیز نماینده ای نداشته اند . وی نکته ای پیرامون گرفتن کمربند ویژه شجاعترین و فنی ترین کشتی جهان نیز اعلام و اذعان کرد : در این بحث نیز می توانیم به مجید ترکان اشاره کنم که این کمربند را تصاحب کرد و یکی از نابغه های کشتی در زمان خود بود و اکنون نیز به همراه سید مراد محمدی مربیان تیم ملی نونهالان و نوجوانان کشورمان هستند.

شعبان وفایی نژاد با انتقاد شدید از برخی از مفسران کشتی رسانه ملی گفت: تا به امروز حتی یک مربی از جویبار سابقه سرمربیگری یا مدرسی فدراسیون کشتی یا سابقه حضور در المپیک را نداشته و متأسفانه برخی از افراد که چند روز مهمان ویلاها و پلاژههای برخی شهرها می شوند با زد و بندهای مالی در رسانه ملی اقدام به اظهارات کذب در خصوص قدمت و افتخارات کشتی در مازندران می کنند که این مسئله بدون هرگونه مطالعه و تحقیقات کارشناسی شده صورت می گیرد .

وفایی نژاد با بیان اینکه جویبار نیز همچون بسیاری از شهرهای مازندران کشتی خیر است ، خاطر نشان کرد : هدف از اظهاراتی که شده به هیچ عنوان کوچک شمردن افتخارات کشتی جویبار و ورزشکاران و مربیان این شهر نیست بلکه در بیان کلی به تفسیر واقعی جایگاه شهرهای ساری و جویبار در افتخارآفرینی کشتی مازندران در میادین مختلف پرداخته شده است . یوسف وفائی نژاد

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :