تازه ها

پنجشنبه 20 اسفند 1394-0:58 کد خبر:18171

ناگفته هایی از زبان محمد حسن محمدی کیادهی:

جریان عملگرایی از همه جریانات سیاسی برای توسعه ساری استفاده می کند

انعکاس شمال - به دنبال حواشی فراوانی که در انتخابات ۷ اسفند مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساری اتفاق افتاد که موجب گرم شدن بازار انتخابات و...


به گزارش انعکاس شمال به دنبال حواشی فراوانی که در انتخابات ۷ اسفند مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساری اتفاق افتاد که موجب گرم شدن بازار انتخابات و تأمین دیدگاه مقام عظمای ولایت در خصوص حماسه حضور مردم گردید بر این شدیم که با محمد حسن محمدی کیادهی باسابقه ترین عضو شورای اسلامی شهر ساری و یکی از رجال سیاسی که سوابق طولانی در همه انتخابات چه به عنوان داوطلب چه به عنوان مسئول ستاد / چه به عنوان مجری انتخابات ، نقش آفرینی داشته در خصوص مباحث علی الخصوص بحث انتخابات به گفتگو بنشینیم که خواندن آن را برای شما خواننده گرانمایه خالی از لطف نمی دانیم و پاسخ وی بسیاری از شبهات در این خصوص را روشن خواهد کرد .

 

  • جناب آقای کیادهی ضمن تشکر از وقتی که برای انجام این مصاحبه اختصاص داده اید ، خودتان را بیشتر برای مردم معرفی کنید.

محمد حسن محمدی کیادهی متولد دوم بهمن ماه سال ۱۳۴۱ دارای سه فرزند و سه نوه هستم

  • چه مسئولیتی هایی تاکنون داشته اید ؟

از زمان تحصیل در سال ۱۳۵۷ مسئولیت پذیری را در حد ریاست انجمن اسلامی و ریاست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آغاز و تاکنون از زیربار مسئولیت شانه خالی نکرده ام.

  • با توجه به اینکه شما یکی از جانبازان سرافراز کشورمان به شمار می روید لطفاً سوابق حضور در جبهه تان را تشریح و سه تن از همرزمان خود را معرفی فرمائید.

دو ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی به غرب کشور و سرپل ذهاب اعزام شدم و پس از چندین سال حضور در جبهه های حق علیه باطل به درجه جانبازی نائل شدم و هم اکنون نیز دو ترکش در ریه بنده به اندازه حبه های قند مهمان است از همرزمان دوران خود نیز می توانم به ناصر مستشرق / مهدی نعمتی / اکبر اسدی اشاره کنم.

  • اولین باری که با بحث انتخابات آشنا شدید در چه سالی و چه انتخاباتی خود را به عنوان داوطلب معرفی کردید ؟

اولین انتخابات همان همه پرسی یا آری یا نه بود که برایم بسیار جالب توجه بوده است و چون رئیس اتحادیه دانش آموزان بودم همکاری موثری در این زمینه داشته و بعد از آن در تمامی انتخابات از خبرگان رهبری و ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و شورای شهر یا به عنوان هیئت نظارت و اجرایی و یا اینکه خودم کاندیدا بودم ؛ بنده در مجلس نیز کاندیدا بودم اما موفق به کسب آرای لازم نشدم ولی در چهار دوره شورای شهر ساری توفیق خدمت به مردم و حتی در ورود دو سال اول نیز سابقه ریاست این نهاد را داشته ام که از این بابت خداوند متعال را شاکرم.

  • با توجه به اینکه محمدی کیادهی با اکثر شهرداران ساری اختلافات نظر داشت چرا شخصیتی همچون عبوری به خط قرمز او تبدیل شده است ؟

البته بنده با همه شهرداران اختلاف نظر نداشته ام اما هیچ کدام را به اندازه مهدی عبوری فعال و پرکار و در عین حال موفق ندیده ام او واقعاً یک نخبه مدیریتی است که کارش برکت دارد و کارهای بزرگ را مثل آب خوردن انجام می دهد و من کار عبوری را جهادی و ستودنی می بینم به خاطر همین هم کمکش می کنم و قبولش دارم ؛ از طرفی بنده عضو شورای شهر هستم و وقتی می بینم که شهروندان هم او را قبول دارند خلاف عقل است که حامی او نباشم چرا که ما نماینده همین مردم هستیم . عبوری مردم را با شهرداری آشتی داد بودجه شهرداری را از ۷۰ میلیارد ظرف سه سال به ۵۰۰ میلیارد رساند و سرعت اجرای پروژه را از سه تا پنج سال به سه ماه و کمتر کاهش داد او به پرسنل شهرداری شخصیت و به خود شهرداری ابهت داد در یک کلام او هدیه خداوند به مردم مظلوم ساری است و خداوند هم کمکش می کند و این را من به اعتقاد عرض می کنم

  • با توجه به اینکه در سال های فعالیت ورزشی شما یکی از ورزشکاران فعال کشورمان و مازندران بوده اید و در بُعد مدیریت ورزش نیز از مدیران موفق به شمار می روید در این خصوص و موفقیت هایی که کسب کرده اید بیشتر با مردم سخن بگویید.

بنده در سال ۱۳۵۶ تکواندو را رسماً در خانه جوانان سابق ( هلال احمر فعلی ) آغاز و تا کمربند قرمز نیز ادامه دادم که انقلاب شد و من در جریان انقلاب قرار گرفتم و عملاً ورزش را به صورت کلاسیک رها وبه صورت متفرقه تکواندو را دنبال می کردم البته چندین سال به عنوان رئیس هیأت تکواندو فعالیت و در چندین هیئت رئیسه ورزش های شهرستان و استان عضو هستم . در ادامه باشگاه استقلال را تأسیس کردم که چندین رشته ورزشی در آن فعالیت می کنند در هر رشته ای که سرمایه گذاری کردیم تا ۹۵ درصد با موفقیت همراه بود به طوری که باشگاه استقلال ساری را باشگاه صعود می شناسند و هر در رشته های مختلف موفقیت هایی کسب و به لیگ های بالاتر صعود کرده ایم در سال جاری نیز ۵ رشته ورزشی ما توانست توفیق صعود به لیگ های بالاتر را پیدا نماید که همگی آنها کشوری بوده است در بیان کلی می توانم اشاره کنم که سال ۹۴ یکی از سال های پرافتخار بوده و از سوی اداره ورزش و جوانان مازندران نیز باشگاه استقلال ساری به همراه کاله آمل به عنوان باشگاههای برتر مازندران انتخاب شدند در کل باید تصریح کنم این باشگاه به صورت کاملاً حرفه ای فعالیت و دارای هیئت مدیره ای تخصصی می باشد.

  • چند سفر خارجی داشته اید و این سفرها با چه اهدافی بوده است ؟

بنده جمعاً به ۲۶ کشور مختلف جهان سفر کرده ام که برخی ورزشی / برخی اداری / برخی زیارتی و برخی سیاحتی بوده است .

  • شما همواره با مهندس یوسف نژاد از زمانیکه شهردار ساری شد تا مدتها مشکل داشته اید چه شد که ورق برگشت و در انتخابات یکی از حامیان فعال وی شدید؟

اختلاف ما با آقای یوسف نژاد سیاسی بود در آن زمان که ایشان شهردار شده بود من در دفتر مرحومین آیت الله شجاعی و عزت الله دامادی بودم و بحث چپ و راست مطرح بوده است و در ادامه نیز همین بحث وجود داشت در سال جاری انتخاب آقای یوسف نژاد در لیست عملگرایی که بنده یکی از آنان می باشم قرار گرفت و من چون به جمع و آقای عبوری معتقد بودم لذا این انتخاب فراتر از جناح و حزب بوده است به همین خاطر با توجه به فاکتورهای مطروحه در جریان عملگرایی حمایت از یوسف نژاد از این منظر مفهوم و معنی پیدا کرده است .

  • چه نسبتی با محمد دامادی و مرحوم عزت الله دامادی دارید و به نظر شما بهترین نماینده ای که تاکنون برای ساری در مجلس حضور داشته چه کسی یا کسانی بوده اند ؟

علی دامادی برادر نماینده فقید و عموی محمد دامادی شوهر خواهرم بنده می باشد و به نظر بنده مرحوم آیت الله شجاعی به نسبت سایر اصلح تر بود البته دیگران نیز زحمات فراوانی برای ساری کشیده اند که از آن نمی توان به سادگی گذشت .

  • با توجه به گذشت ۴ دوره از شورای اسلامی شهر ساری ، کدام دوره را قویتر و کدام دوره را ضعیف ترین دوره می دانید و علت انتخاب شما چه می تواند باشد؟

شوراها هنوز جا پای خود را پیدا نکرده اند فلذا در این ۴ دوره از نظر قدرتی ضعیف تر هم شده اند و لی شوراهای دوره اول و دوم از نظر اعضاء قویتر بوده اند و انتخاب چهار دوره متوالی خودم را هم صداقت و جا افتاده تر با مردم می دانم به طوری که خودم را وقف خدمت به مردم کرده ام و منافع خود را بر منافع مردم ترجیح ندادم و از نظر تخصصی و قانونی بر اوضاع مسلط هستم .

  • بهترین وبدترین خاطرات زندگی اجتماعی خود را تشریح کنید.

به طور کلی بهترین خاطره زمانی است که برای کسی یا کسانی کاری را انجام می دهم و رضایت و لبخند و نهایتاً دعای خیر آنان را به همراه دارد و واقعاً از این مسئله لذت می برم بدترین خاطره نیز زمانی است که مراجعین به بنده بدون نتیجه بر می گردند و نمی توانم راه حلی برای مشکل آنها بیابم.

  • بهترین استاندار طول تاریخ مازندران و بهترین فرماندار طول تاریخ شهر ساری از نظر شما چه کسانی بوده اند ؟

بهترین استاندار و بهترین فرماندار نداشتیم همه آنها هم سطح و متوسط رو به پائین بوده اند

  • رمز موفقیت مهدی عبوری شهردار ساری و نقاط ضعیف او را در چه مواردی می دانید ؟

رمز موفقیت مهدی عبوری کنارزدن کلنگ زنی بود و در عوض تنها پروژها را افتتاح می کرد کلنگ زنی یعنی وعده انجام کار . از طرفی مهدی عبوری به خودباوری و مردم باوری رسید به آن اعتقاد داشت و دارای دید وسیع و سعه صدر و مهربانی زاید الوصفی است او در عین حال بسیار باهوش و زیرک و مدیر است از همه چیز سر در می آورد و خیلی زود بر آن مسلط می شود و البته خصوصیات فردی مثبت اندیشی نیز در او فراوان و او نقاط ضعفی ندارد چرا که سراسر مثبت است ولی شاید تنها ضعفش این باشد که باور ندارد بدخواهانی هم وجود دارند که بر علیه او توطئه می کنند و این از خوش باوری اوست .

 

  • اگر بخواهید از ۱۰ پروژه بزرگ در زمان مدیریت مهدی عبوری یاد کنید به چه پروژه هایی اشاره می کنید ؟

پروژه بازگشایی محوطه امام زاده یحیی ( ۳۰ روزه) توسط تیم های سخت کوش عملیاتی سازمان عمران / پارک ملل (۱۰۰ روزه) / احداث کنار گذر شمالی (۶ ماهه ) / احداث ۱۲ پارک محله ای ( ۱ ساله ) / احداث دوربرگردان های مهم در نقاط حساس ( ۱ ساله ) / گرفتن ۱۲۰۰ هکتار پارک جنگلی سکوتپه از منابع طبیعی ( ۶ ماهه ) / احداث بیش از چندین کیلومتر کانال های بزرگ هدایت آب های سطحی در مناطق سیل خیز ( ۲ ساله ) احداث چندین کیلومتر پیاده روسازی در نقاط مختلف شهر( دو ساله ) / احداث میدان ابن شهرآشوب ساروی در تقاطع دروازه بابل ( ۱ ساله ) نهضت آسفالت محلات در نقاط مختلف شهر و با رعایت عدالت محوری / تقویت مناطق سه گانه شهرداری و ده گانه سازمان های تابعه / آزادسازی پادگان ساری و احداث بوستان ولایت / سرعت بخشی به احداث نیروگاه زباله سوز / تکمیل پل بزرگ کابلی داراب /احداث ضلع شمال شرقی و غربی و سنگفرش کردن میدان ابن شهرآشوب ساروی / تکمیل پارک بزرگ سکوتپه / اجرای طرح های ترافیکی / در اختیار گرفتن پارک شهید زارع با مدیریت شهرداری / احداث شهر بازی / احداث پارک خانواده و بانوان / احداث زیرگذر میدان فرح آباد / تکمیل جاده بعد از پل کابلی به پل ذغال چال / احداث جاده ۲۰ متری در فاز دوم پارک ملل در امتداد بلوار کشاورز تا عبور تنگه لته و بسیاری دیگر از پروژه های شهری

  • چه تعداد از اعضای شورای شهر در انتخابات آتی شورای شهر حضور خواهند داشت ؟

ظاهراً یکی دو تن گفته اند که حضور نخواهند داشت

  • موفقترین مربی و بهترین ورزشکار طول تاریخ ساری از نظر شما ؟

اسفندیار بالویی / سورتیچی / مرحوم متولی و مربیان جوان و ورزشکاران که حدود ۱۵ نفری خوش درخشیدند

  • مهمترین مشکلات زیرساختی شهر ساری را چه می دانید و پیشنهاد شما برای رفع آن چیست ؟

بعد از اقدامات و پروژه های چند سال اخیر اجرای طرح ساماندهی ترافیک / هدایت آب های سطحی و تعریض طرح های سازمان تفضیلی شهرداری در الویت می باشد و سپس اجرای طرح های مورد نظر شهربازی / پارک ها و ورزشگاهها و امثالهم .

  • الویت اصلی برای حل مشکلات مردم از منظر چه باید باشد؟

بیکاری مهمترین آن است که در جامعه ما منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی می باشد

  • قویترین رئیس شورای شهر از منظر شما

انشالله که همه خوب بوده اند اما مردم ما بهترین قضاوت کنندگان این مهم هستند

  • بهترین عضو چهار دوره اخیر شورای شهر ساری از منظر شما؟

همه اعضای شورای شهر مدعی اند ما خوبیم اما مردم ما بهتر از همه می دانند کدام عضو بهتر و برای شهر موثر تر بوده است

  • چرا می گویند محمدی کیادهی مختار ثقفی است ؟

( می خندد ) این یک مزاح است شرایط مختار سقفی از بین بردن قاتلان امام حسین (ع) و یاران باوفای او بوده اکنون جامعه در حال انتقام نیست شاید اقدام مختار برای حق طلبی و قاطعیت و از خودگذشتن مد نظر دوستان باشند

  • یک جمله در مورد آیت الله نظری

شنیده ام که ایشان از ۱۲ سالگی بر منبر می رفته و تبلیغ دین می کرده اند و هم اکنون علیرغم ۷۰ سال گذشت از عمر مبارکشان همچنان به این امر مقدس مشغولند که این مسأله رکورد و یک الگو برای مردم است که باید در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد .

  • در یک جمله خدمات آیت الله طبرسی را تشریح کنید.

اقداماتی علیه کسی انجام نداده است

  • با توجه به حمایت اکثر اعضای شورای شهر ، چرا حجت الاسلام ابراهیمی نتوانست در انتخابات مجلس از ساری توفیق حضور در خانه ملت را پیدا کند؟

دکتر ابراهیمی در انتخابات ۷ اسفند رأی بالایی آوردند اما باید توجه داشت که جریان عملگرایی تنها دو روز وقت برای این روحانی مبارزه گذاشته بود و دلیلش هم انتظار برای تأئید صلاحیت دکتر شجاعی بوده است.

  • چرا شهردار و اعضای شورای شهر وارد بحث انتخابات مجلس شدند؟

اول باید عرض کنم اعضای شورای شهر و شهردار تحت این عناوین قانوناً حق دخالت و موضع گیری در انتخابات را ندارند ولی به عنوان شخصیتی حقیقی می توانند اظهار نظر کنند کما اینکه سران قوه سه گانه کشور و وزیر مجموعه آن تحت عنوان حقوقی حق دخالت ندارند ولی در این انتخابات همه شاهد بودیم که هر ۳ سران قوه ( محریه : رئیس جمهور / مقننه رئیس مجلس و قضائیه رئیس قوه قضائیه ) در انتخابات به عنوان کاندیدا ورود پیدا کردند ولی از عنوان خود هرگز سوء استفاده نکردند لذا ورود اعضای شورا و شهردار تحت عنوان جریان عملگرایی اصلاً منع قانونی ندارد و علت آن نیز تقویت جریان عملگرایی در شهر بود که در مدیریت جدید ، مدیریت شهری خود به خود شکل گرفت و در ادبیات مردم خوش درخشید . این جریان از حدود یکی دو سال گذشته تحت عنوان شدیدترین حملات سازمان یافته قرار گرفت که با روشنگری به موقع و در جریان قرار دادن مردم عملاً تاب و توان مقابله با شهروندان به صفر رسید و تیزبینی و فهم بالای مردم موجب تغییر رفتار مخالفین شده است لذا کمتر به صورت علنی جریان عملگرایی را مورد هجمه قرار می دادند . برخی امکان مقابله یا مخالفت با عملکرد روشن و واضح و ملموس جریان عملگرایی را نداشتند لذا سمت و سوی مخالفت ها از متن و کف جامعه به پشت صحنه انتقال یافت و سر از دستگاههای مرتبط با شهرداری و شورای اسلامی شهر درآورد و بدور از چشم مردم مخالفت ها از طریق دستگاههای دولتی بروز کرد که جریان عملگرایی بازهم اطلاع رسانی توطئه انگیز را به کف جامعه کشاند به طوریکه مقام ارشد اجرایی استان را نشانه رفت و آن سخن معروف که کاری نکنید با اطلاع رسانی بیشتر مردم شما را شبانه از شهر و استان اخراج کنند بازهم روشنگری نموده است و این یک روشنگری هشدارگونه بود که کارساز گردید . باید اشاره به این موضوع کنم که جریان مخالف حرکت عملگرایی بازهم کوتاه نیامد و سعی در برهم زدن جو وحدت به وجود آمده توسط جریان عملگرایی زده است یعنی در طول سالیان گذشته هیچوقت فرمانداری / شهرداری / امام جمعه و نماینده ولی فقیه و شورای اسلامی شهر ساری و مردم اینقدر وحدت نداشته و با هم هماهنگ نبوده اند لذا اولین مهره چینی برای بر هم زدن این وحدت را به کار برده اند و با تعویض فرمانداری آنهم در آستانه انتخابات انجام داده اند تا هم وحدت موجود را بر هم بزنند و هم ضلع دیگر وحدت را پس از فرمانداران یعنی نمایندگان مجلس را هم از از مخالفین جریان عملگرایی انتخاب کنند از طرفی برای تضعیف نماینده ولی فقیه در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری تلاشی مذبوحانه در دستور کار قرار گرفت و در فضای مجازی کوبیدن امام جمعه شهرستان ساری را از قلم نیانداختند. به فکر این جمع مخالف جریان عملگرایی پس از تعویض فرماندار و پائین آوردن نماینده ولی فقیه از رأی اولی و در اختیار داشتن دو نماینده مخالف جریان عملگرایی شورای شهر و شهرداری که ضلع چهارم و پنجم جریان مذکور بوده اند را راحت تر می شکنند و در نهایت آشتی انکار ناپذیر شهروندان را با شهرداری و جریان عملگرایی را دچار خدشه و تردید خواهند کرد . گرچه با تردید می شود گفت رد صلاحیت شجاعی / نقیبی و آقامیری که همراه با جریان عملگرایی بوده اند بخشی از همان سناریوی پشت پرده جریان مخالف عملگرایی بوده ولی پرونده سازی از سوی این جماعت مخالف این جریان محتمل است لذا با تحلیل پیش گفته به نظر شما آیا جریان عملگرایی می بایست در انتخابات ورود پیدا کند یا نه ؟ این پرسش به نوبه خود در بین جمع جریان عملگرایی روزها و ساعت ها مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مخالفین و موافقین ورود به عرصه انتخابات استدلال های خاص خود را داشتند ؛ مخالفین خدشه و ضربه بر جریان عملگرایی را عمده مخالفت خود می دانستند و موافقین ورود به انتخابات را یک پروژه صرف سیاسی نمی دانسته اند و آنرا در جهت پروژه های عمرانی و تقویت جریان عملگرایی می دانستند و با این تحلیل که مخالفت احتمالی مردم با این حرکت جریان عملگرایی خود نوعی روشنگری است کما اینکه حرکت امام حسین (ع) از مکه به کربلا و به خطر انداختن خود و خانواده و نهایتاً کشته شدن و شکست ظاهری توانست به پیروزی دائمی و تاریخی منجر شود لذا جریان عملگرایی بدون عنوان حقوقی شهرداری و شورای شهر محکم وارد انتخابات شده است و انتخاب دو نفر از دو جناح مخالف هم پیام روشنی داشت که ورود جریان عملگرایی به انتخابات سیاسی نبوده است و دقیقاً یک پروژه عمرانی و توسعه ای در شهر ساری است و برای انتخاب این افراد معیارهای جامع و کاملی هم از نظر کارکرد و هم از نظر شخصیت و نیز آینده نگری مطرح بود وخواست ثابت کند که جریان عملگرایی صرفاً به توسعه ساری می اندیشد و در این فرآیند از همه جریانات سیاسی برای حفظ وحدت و توسعه ساری می شود همانند سایر استان های پیشرفته که جناح ها در توسعه شهر و استانشان از همه ظرفیت های سیاسی استفاده می کنند ، بهره مند شد. شاید تنها ضعف یا اشتباه این جریان انتخاب دیرهنگام نفر دوم بود آنهم به دلیل این بود که منتظر تأئید صلاحیت دکتر شجاعی تا دو آخر انتخابات بود و این یک اشتباه بزرگ بود که شاید به دام افتادن توطئه مخالفین جریان عملگرایی بشود آنرا ارزیابی کرد که بدون تردید اگر نفر اول و دوم همزمان انتخاب و به مردم معرفی می شدند اکنون هر دو نماینده از سوی جریان عملگرایی انتخاب شده بود در صورت بازهم جریان عملگرایی اولین نفرهایی بودند که به هر دو منتخب تبریک گفته و دست آنان را برای توسعه سریع و پایدار ساری فشرده اند و اکنون همان جریان مخالف عملگرایی دست به ادامه شایعات و اکاذیب در سطح وسیعی زده اند و وقیحانه مطرح کرده اند که شهردار ساری در حصر خانگی است ؟! شهرداری و شورای شهر نباید در این کار وارد می شدند و اشتباه کرده اند ؟! و استعفای شهردار توسط استانداری مورد پذیرش قرار گرفت ؟! و شایعاتی از این قبیل ، غافل از اینکه در یکی دو ماه آینده چند پروژه بزرگ عمرانی نظیر ضلع شرقی ابن شهرآشوب ساروی / پل کابلی داراب / زیرگذر میدان فرح آباد / پارک بزرگ مادر و خانواده و مهمتر از همه بوستان ولایت حرف های زیادی با مردم زده خواهد شد که دوباره دوستان مخالف باید یک دو سال بنشینند برنامه ریزی جدیدی نمایند که چگونه جریان عملگرایی و افتتاح پروژه های بزرگ و مورد نیاز مردم همه توطئه های آنها را خنثی کرد به همین خاطر تأکید می کنم ورود جریان عملگرایی در جریان انتخابات صد در صد لازم و باعث مشارکت حداکثری و روشنگری بوده است . البته زوایای پنهان و غیرقابل نقل موضوعات را زمان و تاریخی دیگر بازگو خواهم کرد گرچه مردم فهیم و باهوش خود گوشه هایی از آن را متوجه شده اند. مصاحبه از شعبان وفایی نژاد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :