تازه ها

سه شنبه 18 اسفند 1394-15:34 کد خبر:18165

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبرداد:

فعالیت 4 هزار امدادگر و نجات‌گر در تعطیلات عید نوروز در مازندران

انعکاس شمال - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: 4 هزار امدادگر و نجات‌گر در تعطیلات عید نوروز در مازندران فعالیت می‌کنند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران مهدی ولی‌پور در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات سفر مازندران که در استانداری تشکیل شد، با اعلام اینکه امسال در قالب طرح‌های نوروزی پنج طرح از سوی جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح امداد و نجات با استقرار 68 پایگاه، مرکز، پست موقت و سیار، 110 دستگاه خودروی امدادی، حدود 2 هزار امدادگر و نجات‌گر همراه با 200 همکار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: یک مرکز امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس خدمات امداد نجات در سراسر استان از 25 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین سال آینده از سوی هلال‌احمر مازندران پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان اینکه طرح ایمنی و سلامت از سوی این نهاد امدادی و حمایتی در ایام نوروز اجرا می‌شود، اضافه کرد: در راستای پیشگیری و کاهش ناشی از حوادث 25 پست موقت در مبادی ورودی شهرها، 9 پست در محورهای ورودی اصلی استان قرار دارد و 24 ساعته خدمات‌رسانی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای طرح ایمنی و سلامت 2 هزار عضو جوان آموزش‌دیده کار توزیع بروشورهای آموزشی، لوح فشرده، نقشه راه‌ها، پست و پایگاه‌های هلال‌احمر، معرفی نقاط حادثه‌خیز را برعهده دارند، گفت: کنترل فشار قند خون مراجعه‌کنندگان در پایگاه‌ها و پست‌های هلال احمر مازندران انجام می‌شود.

ولی‌پور از فعالیت 68 پزشک داوطلب در قالب طرح داوطلب‌یار در پست ایمنی و سلامت خبر داد و افزود: خدمات ویزیت در پست ایمنی و سلامت به‌صورت رایگان انجام می‌شود. وی ارائه خدمات دارویی و درمان اضطراری را سومین طرح جمعیت هلال‌احمر مازندران در ایام تعطیلات نوروزی دانست و ادامه داد: دو مرکز فوریت دارویی در ساری و تنکابن به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان اینکه با کمک پزشکان و داوطلبان با استقرار اتوبوس و آمبولانس در مبادی پر تردد در روز طبیعت در تفرجگاه‌ها مستقر می‌شوند، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در زمان حادثه خدمات اضطراری ارائه می‌دهد.

این مسئول طرح فرشتگان رحمت را چهارمین طرح قابل اجرا از سوی جمعیت هلال‌احمر مازندران در سفرهای نوروزی دانست و ادامه داد: طرح فرشتگان رحمت در قالب داوطلبان و خیران قبل از آغاز عید نوروز انجام می‌شود که در اجرای آن، سبد حمایتی برای خانواده‌های کمتر برخوردار که زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی خاصی نیستند به‌ویژه نیازمند روستایی توزیع می‌شود.

ولی‌پور از اجرای طرح نیابت از سوی جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح نیابت با همکاری داوطلبان با حضور در منازل افراد کهنسال فاقد سرپرست که بیشتر در مناطق روستایی و حاشیه شهرها سکونت دارند در آماده‌سازی آنان برای استقبال از نوروز همراهی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران در پایان سخنانش از فعالیت 4 هزار امدادگر، نجات‌گر، عضو جوان داوطلب با 110 دستگاه خودروی امدادی در ایام تعطیلات نوروزی در مازندران خبر داد .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :